Lite info bara

Var hos barnmorskan idag, är i vecka 33. Mitt hbvärde har ökat till hela 110, och vem är inte lyckligare än vi! Ska fortsätta få järn tills bebis kommer och mest troligt efteråt också tills mina värden är höga och bra. Vikten hade jag ökat med 1 kg på en månad ca, så nu har jag ökat 11 kg totalt.
Jag har börjat sippra fostervatten sedan i lördags, slemproppen eller iaf en del utav den lossnade i fredags morse. Dock så gör dem inte så mycket då jag som tur är ej har bakterier i urinet. Så jag kommer gå på tätare koller samt vara vaksam på förändringar så som minskade fosterrörelser, feber, ökad mängd vatten som sipprar osv. Min kropp har verkligen gått in i viloläge, jag är inte trött på samma sätt som förut när hb-värdet var jättelågt, däremot så somnar jag kring 8 varje kväll och sover till typ kl 8 dagen efter. Men skulle ändå kunna sova på dagen :)

Har startat målningen av sovrummet, känns lite som att vi tagit oss vatten över huvudet då vi faktiskt har jobb, plugg, barn och 3 hundar utöver det. Men allt går bara man vill ;)

Nu ska jag ta och börja städningen av huset, det behövs verkligen! Ska ta o tömma vardagsrummet på vissa saker o rengöra det kliniskt, för i eftermiddag kommer vår nya soffa!! :D

Hejs

Kommentarer
Postat av: sussi

Med tanken på vad som händer i din kropp..Du har inte tänkt lugna ner på farten lite så du inte får förtidigt? Stressfia där ;)

2011-03-05 @ 21:43:11
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0