Vecka 31 <3

Var hos BM nu på morgonen, ides inte vänta mer än 45 min på att dem skulle ta prover på mig (dålig service!), så jag fick en ny tid imorn på morgonen för det istället. Jag har bättre saker för mig än att sitta på VC o smittas av en massa sjuklingar.

Jag fick väga mig, mäta sf-måttet samt att vi pratade lite om förlossningen osv.
Viktuppgång: 10 kg! (oops, det börjar ta sig haha ;) )
Sf-mått: 29, mitt på kurvan fortfarande.
Hjärtljuden minns jag ej, men hon hittade dem fort o bebis ligger fortfarande på tvären den busen.

Utöver detta mår jag  bara bra, järnvärderna har jag lärt mig leva med. Droppen måste man nog ta rätt lång period för att det ska hjälpa. Jag tar en dag i taget och försöker ääta bra mat, lägga mig i tid på kvällen, samt sova ut de dagar jag kan.
Vi har börjat prata om barnvagn, vilken vi ska köpa. Finns ju så många, o alla är väl bra på sitt sätt. Vi är lite kluvna, men det lutar mot en 3-hjulig iaf, sedan om vi tar babytraveln o köper liggdel till, UJ eller Teutonia återstår att se :)

Förra vecka spenderades åt tentan, så denna vecka blir att göra bort så mycket uppgifter jag bara kan. Vill bli färdig nu, kunna vila, fixa inför bebis ankomst, umgås och bara njuta. Jag är nog ALLDELES för bortskämd bara. Är van att bara ha skolan o koncentrera mig på. Nu är det en liten som växer i min mage som tar upp en helliska massa energier av mig ;) Jag brukar ju alltid orka vara den som gör så mycket men aldrig blir trött, nu däremot är det andra bullar, då känner man sig lat och otillräcklig istället. Så knasigt. Men jag har en alldeles förstående karl som tvingar mig att vila, som tar hand om min dotter och som fixar saker som ska fixas, det är guld <3

Idag efter jobb/skola så ska vi riva ner alla hyllor i sovrummet bakom skjutdörrarna i glas. Ska nämligen måla där inne, bygga ny anordning för alla kläder, så skönt! Jag älskar ordning och reda, och hatar oordning haha.
Även i Vilmas rum ska vi förbereda för tapetsering som kommer ske på fredag. Så snygg pysselhörna lilla fröken fräken kommer få. Bilder kommer sen :)
Ska i samma veva plocka ut hennes lackhylla, tömma den så jag kan slipa upp den o måla den vit, tycker ju som om vitt :DD Ne nu ska jag ta o koncentrera mig på skolan så jag får slippa detta nästa vecka.

Jag mår så bra <3

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack! Äntligen börjar man komma i form igen efter två relativt täta graviditeter med 25 kilos viktuppgång vardera gång.



Hur ska du göra med förlossningen? Det blev ju knas sist va? Ger du det ett nytt försök eller blir det snitt? Det börjar närma sig nu. :)

2011-02-15 @ 14:20:10
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag har aldrig hört talas om att moderkakan INTE flyttat sig så vi hoppas ju för att den har det. :) Tror det kommer gå lättare att föda denna bebis. Det är stor, ENORM, skillnad på att vara förstagångsföderska och andragångsföderska så jag tror nog du gör rätt i att testa vaginalt. Det kommer gå jättebra! :D

2011-02-15 @ 15:29:22
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: threse

Ser att ni är i vagnsnacket nu :P

Jag skulle ju köpa liggdel till BTn men när jag tänkte efter så njae, vill inte ha bebis sittandes från mig när den börjar sitta, de kan du ju tänka på gällande BT och UJ :P Sen kan jag även säga att teutonian verkar bra, min kusin har en, men hennes son var bara 10-11 månader när man började se att vagnen är SKIT LITEN i sitsen och han rymms knapp (14 mån nu). Så ha kvar BTn om du köper en teutonia så du kan ha den sen när T blir för liten i sitsen och bebisen kan börja åka framåt :)

2011-02-15 @ 15:38:48
URL: http://luckyshe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0