Long time..

Jag har blivit på tok för bekväm för att sitta och uppdatera min blogg varje dag, eller så kanske det är för att jag känner det inte finns något att skriva om varje dag.
I varje fall, lite har ju hänt sedan sist.
Ferra har smält in i familjen på en gång, grabbarna älskar henne. Och trots att hon aldrig träffat barn förut så är hon och Vilma ofrånskiljliga, mysigt värre. Jag har dessutom fått MIN hund nu, hon följer efter matte vars jag än går och det är precis en hund som är tydd till mig som jag har längtat efter :) Hur mycket jag än håller på med Kompis och Power är dem som svansar efter Johan, det känns lite meningslöst med allt arbete jag lägger ner faktiskt haha. Nåja Ferra är inklickad och detta ska vi fortsätta med, för hon har en motor som heter duga. Nu blir det lydnadsträning hela veckan, har inte velat hålla på för mycket utan bara bygga upp vår relation och passivitetsträning då denna dam är rätt så lekfull o busig inomhus, men vilka framsteg hon har gjort!
Hela denna vecka har hundarna fått i snitt 2 tummar/dag, det är så skönt att se dem så nöjda. För varje dag finns faktiskt omöjligt 2 timmar att ge dem.

Min mage den växer och gror, jag är vecka 11 nu! Tycker att tiden går fooort faktiskt, samtidigt som man går och räknar dagar :D Bara senaste veckan är den alltid rundare i formen och större än tidigare, inte som det tidigare varit då den endast varit så mot kvällskvisten. Det värsta illamåendet är över, så jäkla skönt, fy tusan så jobbigt det har varit att behöva spy dagarna och nätterna i ända, samt knappt kunnat äta ngt. Annars mår jag prima ballerina, inga krämpor av annat slag, utan jag njuter av varje sekund.
Vilma är så mallig, hon går och stryker mig på magen och ska krama bebisen. Hon ger namnförslag och säger att hon vill att "lillebror" ska komma ut, för enligt henne är det en pojke minsann ;) Jag tror såhär utan facit i hand att jag kommer bli enormt stor, än så länge är jag liten och har knappt lagt på mig något. Men är som sagt endast vecka 11 :) Detta är helmysigt, jag är så glad att vår lilla familj ska växa och att lilla Vilma ska få ett syskon <3

Nu ska jag ta och rasta hundarna och sedan gör frukost.
Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack Emelie - dito ;)



Jag reser till Indien 8 januari, kommer vara borta ca 4 månader hade jag tänkt.. får se lite efter resans gång vars jag kommer flänga runt :) Jag har en hemresebiljett i april från Malaysia iaf. Kram!

2010-10-05 @ 23:13:29
URL: http://onmyroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0