Juniiiii!

Är så dålig på att blogga nuförtiden. Men dagarna är ju som sagt rätt lika varandra.
Jag stör mig när människor särbehandlar andra, och särskillt när det kommer till barn! Jag är väldigt lyckligt lottad som lever med min käresta som älskar barnet han "fick på köpet" då han träffade mig, alltså hans bonusbarn lilla Vilma. Han behandlar henne som sin egna dotter, gosar, leker, sätter gränser, uppfostrar, ger en massa kärlek och säger ofta till henne hur mycket han älskar henne.
Detta är inget man kan ta förgivet, för kärlek till ngn annans barn är nog ngt som växer fram tror jag. Men för vissa kommer den aldrig, finns dom som verkligen ogillar, nästintill känner hat och svartsjuka för sin partners barn. Men om man har barn själv, så borde man se hur pass viktigt det är för förhållandet och för familjen att det är jämnlikt och att man behandlar dem andra som man själv vill bli behandlad. Eller vad tycker ni?
Nog om det nu..

I helgen har vi vilat upp oss och det var välbehövligt! Vi är fortfarande sjuk båda två, feber, ont i kroppen och väldigt hängiga. Så Johan har jobbat hemifrån idag vilket var verkligt uppskattat av mig då jag fått ha honom hemma :) Mycket roligare att med sällskap, vi har hunnit med jobb, lite skolarbete, ätit god lunch och en mysig middagsvila. Känner mig lycklig, har ett slags lyckorus i kroppen och så mycket energi om man nu räknar bort från förkylningen.

Nu är det bara 2,5 veckor kvar tills vi åker till Danmark och hämtar hem Power. Kommer nog bli rätt kul, vi flyger ner till Göteborg och bilar till Herning, sen bil hela vägen hem. Spännande att få se hur köttbullen där är. Och vet ju en viss Kompis som kommer bli lycklig med en till hund i hushållet. Kompis ska få vara hos bästa svärföräldrarna medans tiden, och Vilma hos morfar om det blir som vi tänkt oss :)

Förresten så måste jag ju få skryta lite över mig själv, för 2,5 vecka sedan så började jag och Johan med vår diet och träning. Mitt mål var då att gå ner 3 kilo på tre veckor. Nu idag 2,5 vecka senare så vägde jag mig, - 5 kilo visar vågen. Jag känner mig mäkta stolt över oss båda två då vi verkligen förtjänar detta efter all nyttig kost och motion! Duktig Johan och duktig Emelie! :D

Nu ska jag och mannen mysa och se tv tillsammans. Ha det så bra allihopa!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag håller helt klart med dig Em så ska de ju vara! :)

2010-06-07 @ 23:16:31
URL: http://deeya.webblogg.se/
Postat av: Marie

Shit! Det var riktigt bra gjort av er. Vad kör ni för dunderkur? :)

2010-06-08 @ 07:54:50
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Elin

Shit va duktigt! 5 kilo! Ge mej receptet på att lyckas, tack ;)

Kul att du träffat en sån bra kille, ni verkar passa superbra ihop :)

Kram

2010-06-08 @ 10:04:34
URL: http://risgrynet.blogg.se/
Postat av: Kattens

Vad kul med en till hund! :) Och kul att mista några kilon när man kämpat för det. :D Det är ju så kul när man ser resultat. :)

2010-06-11 @ 07:37:04
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0