Tankar

Det är sommar, alltså väldigt varmt och skönt ute. Jag njuter för fulla muggar även om jag önskar att det kunde vara minst 10 grader varmare. Sommaren är den bästa årstiden som finns! Det enda jag önskade just nu var att jag och Johan hade typ två veckors semester tillsammans, så jag han Vilma och hundarna hade kunnat åka iväg o bara ta hand om varandra..
Dagarna rullar på, men jag har gått o blivit lite dålig, trodde nästan jag fått magsår, men läkare konstaterade att det endast var långt gången magkatarr. Jag har kommit till ett vägskäl i livet där jag måste lära mig stanna upp och prioritera, jag ställer alldeles för höga krav på mig själv hela tiden, ett exempel är att jag har fått högsta betyg i varje kurs hela detta år, något annat duger inte för mig, då blir jag besviken på mig själv..
Jag vill att Vilma, min underbara älskade dotter, ska ha världens bästa uppväxt därför gör jag hela tiden allt i min makt för att hon ska ha det så bra som möjligt i varje situationer varje dag. Jag har en pojkvän jag älskar så mycket att inte ens ord kan rättfärdiga mina känslor, jag vill att han efter att ha jobbat 12 timmar/dag ska ha mat på bordet när han kommer hem, att han ska tycka han har världens vackraste o finaste tjej. Jag vill vara den som städar/tvättar och lagar mat, för att jag tycker det är rogivande. Det är min lilla lugna stund för mig själv där jag tänker efter, låter kanske sjukt i vissa människors öron, men för mig är det så. Jag har två hundar, en som kräver minst 3 timmars aktivering/dag för att vara lugn och nöjd och den andra som kräver mycket annan träning då han är 3 år gammal från Serbien, alltså inte uppfostrad för fem öre när han kom hit.
Johan jobbar ca 200 % och jag har väldigt mycket jobb, Vilma vill jag inte ska gå på sommardagis, jag vill ha så mycket tid över som möjligt för min familj. På sidan om allt jobbande vill man att allt ska flyta på, man ska finnas till för ens vänner och övriga familj också. Jag får inte min tid att gå ihop, och jag pluggar samtidigt som jag jobbar för att kunna ta det lite lungt senare (jag vet det är valfritt). Men jag känner mig ärligt talat totalt utbränd, så från och med idag kommer jag jobba mindre, plugga mindre, städa mindre, sluta tänka efter så mycket så jag får mer tid över för att njuta av livet. Man har bara ett liv, det handlar inte bara om att få ihop vardagen utan om att faktiskt leva och känna att varje sekund är något positivt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Tycker det låter som ett smart drag att varva ner lite, livet är ju trots allt NU och inte sen.. Men du är duktig du som jobbar och pluggar samtidigt! Jag tycker jag har lite tid över och jag pluggar ju "bara" :) Sköt om er! Kram

2010-07-15 @ 20:10:46
URL: http://risgrynet.blogg.se/
Postat av: Catti

Det där var jag för 3 år sedan och då förstörde jag min kropp för all framtid. Jag kan aldrig ha ett normalt jobb eller jobba mer än 60% och jag kommer alltid ha så stora problem med min kropp att det går ut över vänner & familj. Jag hoppas för allt i världen att det bara var magkatarr och inget värre. Du gör rätt i att sakta ner och tyvärr är det ju sådär att det ofta måste till en mindre katastrof innan man fattar. Krya på dig fina Emelie och försök njuta av sommaren som är kvar! :)

2010-07-15 @ 20:40:46
URL: http://catti.se
Postat av: Sofia

Förstår dig är likadan på många sätt...

Men de är underbart att läsa att du tänker ta det lugnare och njuta lite också :)

2010-07-16 @ 12:09:05
URL: http://deeya.webblogg.se/
Postat av: Linda

Låter mycket klokt, du vet att jag finns för dig, alltid!

Love..

2010-07-17 @ 09:09:47
URL: http://neoelian.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0