Resan och Powie

Har så mycket att skriva, men tänkte bara dra allting kort, för annars blir det så himla långt och då ids ingen läsa!
På måndagen fixade vi här hemma och packade alla saker vi skulle ha med oss, kring kl 12-13 på dagen började vi köra. Eftersom vi skulle hämta upp Powie i Hallsberg på tisdag eftermiddag så tänkte vi att vi passar på att åka o hälsa på Rexen i Söderhamn innan vi tar in på hotell för kvällen. Sagt och gjort ringde jag Terese och dem var hemma. Rex var superglad att se mig, som jag förstod att han skulle bli. Jag fick en klump i magen o halsen när vi skulle åka därifrån, men jag höll tillbaka för hans skull! Kul att se att han fortfarande blir galet glad av att se gammelmatte :) Vi åkte vidare till Gävle där vi tog in på hotell, köpte upp en massa gott på rummet, låg o myste och samlade energi inför kommande dagar. På morgonen åt vi den efterlängtade hotellfrukosten bredvid en öppen eld, fruktansvärt mysigt! Detta borde man göra oftare, om så bara över en natt för att komma ifrån vardagen lite och pyssla om varandra.
Vi körde mot Hallsberg där vi planerat att spendera dagen tills klockan skulle bli eftermiddag och Jessika skulle komma hemma från Polen med Power. Vi körde genom den lilla mysiga staden och hittade oss ett utefik mitt i stan där vi åt lunch och satt i solen lääänge! Vi skulle just åka iväg och köpa en filt o lägga oss på i ngn mysig park, men då ringer Jessika och säger att dem kommit hem så vi styr kosan ditåt. Power var lika vacker som förväntat och bilderna ljuger inte på ngt sätt, han är verkligen perfekt i mina ögon, endast ngn centimeter för hög :) Och hans rörelser är hans far/farfars upp i dagen!
Vi satt där och surrade länge, myste med 8 veckors valpkullen, samt flera vuxna amstaffar, drack kaffe och lörde känns Power. Vi tänkte att det var lika och börja rulla vidare till Camilla direkt, så vi packade in oss efter ca 2 timmar och körde till Göteborg. Jag Johan Camilla och Powie tog en lååång promenad genom Gbg, förbi Liseberg och genom hela staden, väldigt fin stad men liite för stor för min smak. Vi gick hem till henne, satt o surrade och åt godis till sena kvällen då vi alla slocknade så gott.

Vi tog oss en lång sovmorgon, duschade och rullade till Slottsskogen. Mkt vacker park/skog, vår tanke var att lära känna Power lite bättre, Se hur han är kring massa människor och hundar, hundmöten osv. Det gick superbra! Han blir lite väl glad och ivrig då han ser en hund, men det är lätt att jobba bort. Eftersom dem hade klantat sig med färjan så blev det inte som planerat att vi skulle åka från Gbg torsdag morgon, så vi åkte ca 15 mil till Varberg och tog in på hotell. OJJ den staden var underbar! Mysiga kullerstensgator, torg, gamla fina byggnader osv. Hotellet var detta med jättefint, vi tog en relativt tidig kväll då vi skulle med färjan tiidigt på morgonen. Vi skyndade i oss hotellfrukosten, ännu godare än sist och åkte mot färjan. Den tog 3-4 timmar över till Danmark.

Danmark såg inte riktigt ut som förväntat, liknade England i byggnader och natur. Det var toppenväder alla dagar vi spenderade där, såå varmt! Vi ringde upp Viktoria och hennes man som är uppfödare till Kompis. Mötte upp dom på campingen just bredvid utställningsområdet. Vi blev inbjudna på middag och det slutade med att vi sov i tält på deras campingplats, så hiiiimla snällt! Vi somnade kring 2 på natten och klev upp kring kl 5. Rastade alla hundar och gjorde dem utställningsfina. Jag fixade frukost åt oss alla medans Johan ställde sig i kö för att komma in o paxa platser nära ringen. Utställningen gick jättebra, är så stolt över mina killar! Johan gick och mötte upp en tysk kennel som hade en schäfer åt en tjej i Gällivare.
Vi började rulla hemmåt nästan på en gång efter att vi ställt färdigt, vi var supertrötta båda två men bestämde oss att sträckköra till Luleå iaf, men kan säga att det slutade med att Johan körde mesta delen ändå, taaack! Vi skulle egentligen ta färjan vi bokat över, men eftersom att det var 8 timmar kvar tills den skulle gå så valde vi en annan rutt och tog en 20 minuters färja mellan Danmark o Sverige. I Hallsberg stannade vi och plockade upp en 8 veckors amstaffvalp som vi skulle lämna till Jacob och Jessica. Så nu hade vi 3 hundar i bilen, vilket absolut inte märktes av, dom var lugna och tysta hela tiden, endast valpen som pep första och sista timmen typ.

Hemma var vi tidigt på lördag morgon, Johan som hade kört hela natten och morgonen var såklart jättetrött. Dom kom och hämtade schäfern och valpen, vi packade upp och åkte för att presentera Kompis och Power för varandra. Där var det såklart vänskap vid första ögonkast, Power dock lite förälskad de första dagarna HAHA! Så nu har vi två dogs i hemmet, som inte lämnar varandras sida mer än nödvändigt. Power är jättesnäll mot andra hundar och såklart människor, och om det är ngn av dom som bestämmer, vilket sällan och nästan aldrig syns eller behövs så är det fjanten Kompis! :P Så hade man kunnat få en mindre vass och mer underlägsen hund än Kompis så är det Power. Underbart och härligt är det, hade inte velat ha dem på ngt annat sätt faktiskt.. Kanske lite mindre tröga :) Nåja färdigbabblat om det!

Veckan efter Danmark, alltså den som varit har jag spenderat varenda sekund med älskade dottern Vilma! <3 Vi har lekt, sett på film, lagat mat, bakat, träffat kompisar till henne och mig, strosat på stan, varit ute o tränat hundar och bara gosat! Helt totalt underbart, för det var min lediga vecka, dem enda flertalet lediga sammanhängande dagar med Vilma i sommar, synd bara på vädret!

Denna vecka är det jobb som gäller, varje dag. I helgen blir det bröllop i Morjärv och utställning i Gällivare! Nu ska jag klippa min far som just kom och sedan se på Solsidan i min älskades famn! <3 KÄRLEK!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ahh, så härligt ni verkar haft det! Längtar till jag får träffa honom, han verkar underbar! Grattis!! :D

2010-07-06 @ 06:22:59
URL: http://emaab.blogspot.com
Postat av: Catti

Oj vilken härlig resa alltså! :)

2010-07-07 @ 09:21:45
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0