Semester snart!

Igår bokade vi en resa till Turkiet. Det blir underbart att komma bort och vila upp sig lite. Men det finns nog andra än mig som behöver den betydligt mer. Så det blir perfekt :)
Skolan rullar på, tycker att det är grymt svårt faktiskt, hade inte förväntat mig nå annat, men blev ändå förvånad.
Även fast det har gått så kort tid så känner man från och till för att ge upp. Men jag tänker INTE göra det. Vill verkligen jobba som detta, som det känns nu iaf. Så bara att kämpa på.
Men det är fruktansvärt tufft att ha småbarn och plugga samtidigt. Även att jobba såklart. Men när jag jobbade så var jag ju iaf ledig när passet är slut. Nu med skolan så finner huvudet aldrig någon ro. Man vet att man hela tiden kan sätta sig och plugga mer, göra allt bättre.
Men jag har bestämt mig för att plugga vardagar mellan 8-16 då Vilma är på dagis. Eftermiddagarna tillbringar jag med Vilma, sen kvällarna måste man vila upp huvudet för att orka ta in information och prestera dagen efter. Så ska försöka hålla det så.

Vilma utvecklas för varje dag som går.
- Hon cyklar för fullt på 3-hjulingar nu och på hennes cykel med stödhjul, dock lite svårt att förstå att man ska stanna när det kommer tex en vägg, haha.
- Hon pratar dygnet runt och hela tiden. Kommer nya roliga kommentarer hela tiden. Hon har även börjat ställa frågor ex som "vad heter du?", "hur mår du?", "vad gör du?", "vart ska vi nu?" osv.
- Hon var ju nästan helt torr på dagen, men har nu börjat pott-vägra. Hon vill ha blöja hela tiden. Men jag försöker uppmuntra henne, så snart kanske det kommer igen. För hon är då helt torr på morgonen och säger till innan hon kissar osv.

Imorgon ska jag ta en pluggfri dag. Ska iväg och handla lite saker som vi måste ha med oss på söndag. Och så ska jag börja leta fram nå klänningar o skit som behövs :)
Så tänkte bara ha Vilma på dagis på förmiddagen! Sen ska vi ha mamma-dotter mys resten av dagen och kvällen!

Nu ska jag och Vilma se klart Mumintrollen innan hon ska hoppa i säng. Blir tomt i min säng ikv :( Men så är det ibland..

Älskar min lilla och min stora :) <3

Kommentarer
Postat av: Marri

Jaa det kan mycket möjligt vara han som är pappan till nova. Det är donna som är mamma iaf =)

2009-10-02 @ 14:21:22
URL: http://youfucker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0