Jag är tröttare än tröttast idag

Den där lilla damen vid namn Vilma tar verkligen ut min energi. Det är härligt med barn, haha! :)
Har inte alls haft lust att blogga under  veckan. Vi har spenderat de flesta dagar ute i det fina vädret. Varit på Ormberget i backen, gått på stan, varit på babysång, umgåtts med vänner och deras barn. Riktigt härligt att ha henne hemma med mig hela veckan. MEN det tar ut sin rätt. Förr då hon var mindre så behövde hon inte "aktiveras" på samma sätt som nu. Iofs så är hon en relativt lätt unge så jag klagar inte :)

Hon pratar mkt mer nu än tidigare, idag sa hon kolla stue (=kolla sture), morfars namn. Igår när vi gick så skulle hon in på alla affärer, satt bara och pekade och sa minna in. Josefine har fått sig ett nytt namn, hon heter nu duttan (=jossan) och så kallar hon tord för totte.
Hon säger hela tiden dom här enkla 2-ords meningarna, sitta här, titta här, mamma kom, den e fin osv.
Och ibland 3-ordmeningar. Bland mkt folk har hon blivit blygare och mer mammigare än förr. Fast det är rätt skönt, för då är hon så lugn :)

Håller på att kika hundar åt Marcus, han o hans tjej har velat ha en, en längre tid nu. Har fått höra att det finns fina i Malmö, så ska kolla upp det där mer. Kanske blir en resa ner dit snart då :)

Har just lämnat Vilma åt Alex, och som vanligt så saknar jag henne redan som fan. Jag skulle behöva sova, men har en massa leksaker som jag måste plocka upp här innan jag kan koppla av. Tänkte även ta mig ett bad :)
Isf blir det de andra badet för idag. Jag och gumman badade imorse efter vi hade ätit frukost och lekt.

Ska gå och göra lite nytta nu ist för det här..





Kommentarer
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en tävling jag har i min blogg det du kan vinna är detta:



En skinnjacka och ett presentkort på 500 kr

Postat av: Nath

Varför snattar du inte en? ha ha

2009-04-20 @ 17:52:58
URL: http://varforstabebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0