Enformiga dagar och ung-gammal

Jag är ju en rutinfast människa. Jag behöver rutiner för att trivas och må bra. Ändå är jag mitt bland det väldigt impulsiv av mig och gör gärna saker som bara faller mig in. Och kommer jag på en sak så ska det hända direkt. Klarar inte av att vänta.

Kom hem från stan rätt nyss. Jag och Jonna möttes upp utanför Vilmas dagis imorse. Vi promenerade till stan. Sprang in och bytte min plattång som gått sönder. Jag skulle köpa mig 2 par skor, men tygskorna var slut så då blev jag less och sket i att köpa dom andra också.
Får väl leta vidare på ngt annat ställe.
Jag har förresten borta en massa saker sen jag flyttade från Lävägen. bl a 2 par jackor och ett par skor. Undra om dom kan ligga på mammas lr pappas vind kanske? Får ta mig dit ngn dag och leta.

Sen jag kom hem har jag som vanligt städat, dammsugit, skurat, dammtorkat  och plockat. Trivs så bra när allt är perfekt. Inte för att man kan få kontroll på andra vardagliga saker bara för att hemmet är tipptopp, nåja :)
Håller på att tvätta lite kläder, ska äta nå mat nu. På 1 timme ska jag hämta Vilma från dagis. Undra vad vi ska hitta på resten av dagen? Kan ju inte sitta inne i det här vädret.

Btw ikväll blir det att fara och titta på majbrasan med Vilma, Jonna och Ellen.
Jag har verkligen blivit gammal, jag gillar mitt svenssonliv

Och lite bilder till er
Här är jag och min bejbis Vilma, som inte är så liten och bejbis längre. Vars tog tiden vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0