Jobbet o skogen

Jobbade 8-16:15 idag, gick väldigt bra faktiskt! Iaf med tanke på att det var min första helt egna dag där.. huh vad jag har gruvat mig :)
Efter jobbet for jag hem till mamma o Jossan, möttes upp av en så glad Vilma som absolut inte ville sluta pussas, mys gumman min!!
Åt middag där, skit god hamburgetallrik. Drack te och väntade på att klockan skulle bli 19 (läggdags för Vilma). Ville inte fara hem tidigare då jag vet att hon somnar i bilen o då vill hon inte somna vanlig tid på kvällen sen.
Jag o Alex bytte, jag tog med mig hundarna till Bergnäset till Linda. Vi gick ut i skogen, skit skönt i kvällssolen. Blev faktiskt ute i 1,5 timme Linda! :) Helt bekvämt, hon tog Magic o jag Rex, alltid skönt att bara gå med en hund själv, haha..

Nu jävlar, precis som många andra så ska jag bli lite mer fit till beachen i sommar. Har sprungit varje kväll denna vecka, ska fortsätta så, antingen jogga eller gå i rask takt en längre promenad. Då ska man väl bli lite fastare iaf.
Dom där 3 kilona jag gick ner för ca en månad sen har inte försökt komma tillbaka, än så länge. Så jag är nöjd.. Men 2 kilo till, då är jag realistisk.. Visst kanske hade velat gå ner typ 5, men det finns inte en chans med tanke på att jag inte tränar på gym osv..

-------

Igår kväll tog jag o Magic en promenad med Cissi o hennes hund Boss. Så söt lite staffe kille :) Vi ska iaf göra om det ngn dag, alltid trevligt med promenad sällskap, och bra träning för jyckarna!


På tal om ngt helt annat så har jag nu fattat hur det kom sig att Rex blev anmäld för avelsgrupp förra utställningen, det var för att så många av hans valpar var anmälda, då blir det automatiskt så.
Fick hem ett brev idag, så Marie, Rex ska ställas i Piteå samtidigt som Lycka, så nu får du muta John att springa i ringen :D Alltså i avelsklassen..

Nu ska jag ta en varm dusch, sen ropar sängen efter mig. Godenatter :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag bor ju inte såå långt bort och är som du vet alltid sugen på promenad, men emelie kanske glömer de?=)

2008-05-22 @ 23:22:38
URL: http://fibbz.blogg.se
Postat av: Linda

Vart vi ute så pass? Äh hade kunnat promenera nån timma till, var ju helt underbart! =)

2008-05-23 @ 06:52:43
URL: http://www.neoelian.webblogg.se
Postat av: Marie

JAAAAHAAAAAA!! Det är så det går till! :) Haha. Fan va tröga vi är! Vilken kul grej de kör med att han får ställas automatiskt då. Kul att så många av Rex valpar ställer. Jätteroligt! Jajjemen, jag får tjata lite på John, nog vet jag det löser sig! :D

2008-05-23 @ 07:03:11
URL: http://rudies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0