Nu har jag lite tid över för att blogga.

Åh jag är så grymt sötsugen, vilken tur att jag inte har godis eller annat onyttigt hemma för dåhade jag väl suttit o tryckt i mig :)
Vilma har somnat tidiger än vanligt ikväll, men det är nog för att vi har varit aktiva idag. Klev upp tidigt, gick ut med Rex o Magic medans Alex hade Vilma, trots att han egentligen inte hann innan skolan. Hann även träna dom lite, gick bra. Båda blir så svartsjuka över att den andra får ha så kul med matte medans han står knytt så när det är den andres tur så ger dom gärnet, väldigt effektivt!
For iaf på babysången kl 10, så himla trevligt! Vilma är en social liten tös som älskar stoj o uppmärksamhet, nyttigt att få träffa andra barn också. Sen gick vi på Mat & Prat o åt lunch och efter det lite på stan.
När jag kom hem städade vi lite. Alex hade redan hunnit vara ute o träna hundarna, han lät dom även busa ute tillsammans för första ggn. Dom hade tyckt det var jätteroligt och busade lika fint som inomhus, förutom att dom inte tugga på varandra, utan bara sprang sprang o sprang! Som tur var så höll Rex klo, även fast det inte är hel än.
Gick förbi hos Jenny o träffade hennes mamma o systrar. Dom tyckte att han hade blivit stora tjejen, synd att man så sällan träffar Susanne, hon är som min extra mamma! :)
När jag gick hem därifrån så lagade vi middag, diskade undan, rastade hundarna och sen for Alex iväg på träning!
Jag o Vilma har lekt på golvet, plockat lite här hemma o bara myst på, sen slocknad hon :)

Vilma blir förövrigt mer o mer aktiv, det är jätteroligt! Hon vill hela tiden vara på golvet o leka. Hon försöker krypa, eller så ålar hon sig fram, eller hasar på rumpan. Det enda som är lite jobbigt är att nrä man har henne på golvet så måste man hela tiden ha total uppsikt, eftersom hon kan falla o slå lilla huvudet. Så imorn skulle Jenny kika om Jennys mamma hade Lokes gamla tyg hjälm kvar, isf skulle vi få låna den, om den nu passar. Annars mååste vi köpa en ögonabums. Så kan Vilma äntligen bara få vara överallt på golvet, helt kul :) Vi måste även till Barnens hus imorn o köpa nya leksaker åt Vilma så hon får lite nytt kul att pillra med! Vårat hjärta,,

Till hundarna då, inte för att det händer så mkt på hundfronten förutom promenader o träningar. Igår ringde det iaf från en kennel som föder upp amstaff, dom undrade om vi var intresserade att låna ut Rex som avelshane till en av deras tikar. Men Rex är dock kastrerad så det går inte. Känns lite tråkigt på ett sätt. Eftersom att han är en väldigt bra hane, bra mentalitet o rastypisk, synd bara att vi aldrig kommer med på ngt MH, har sökt 5 ggr nu! Men han har 2 kullar, med fina avkommor, och det får räcka. Dessutom tycker jag att han mår bättre nu när han slipper sin sexuella drift ;)

Magic han är som jag 7000 ggr innan sakt, en kanon hund i mina ögon, Man märker att han är i en test ålder, han försöker dominera vissa människor som kommer på besök, men säger man bara åt honom så förstår han att det räcker o försöker inge mer. Och då vill han bara gosa. Igår när Pia var på besök så kröp han upp i soffan o la sig på rygg i hennes famn, gosigoo! :)

Får se om det blir hundhuset imorn, nu känner ju Magic oss bättre o litar på oss. Så nu är det väl dags att låta honom komma ut bland en massa hundar o bara vara passiv :)

Vägde dom idag, Rex har gått ner lite i vikt efter alla foderbyten, så nu ligger han på ca 27 kg, Magge väger 30 kg!
Ser att Magic har gått ner i vikt o blivit lite slankare sen han kom till oss, men det är ju inte så konstigt med tanke på alla promenader o bus med Rex..

Sen vill jag passa på att tacka Million för denna fina hund, och önska dig lycka till i London :)

Nu ska jag sluta pladdra o se tv.

Kommentarer
Postat av: Catti

Hur gammal är Vilma nu? :) Roligt att vovven fortfarande är lika bra. :)

2008-03-04 @ 21:46:11
URL: http://www.catti.se
Postat av: therese

Jo värsta söta var dom :)
Tar gärna en prommis i veckan, kanske torsdag? För då har jag inget stall :)

2008-03-05 @ 07:02:50
URL: http://honsomhetertherese.blogg.se
Postat av: Catti

Ahaa! Vad stor hon blivit då ju! :) Jag vet inte vad A planerat in för resa.. Han vägrar berätta för mig vart vi ska på semester hah! :D

2008-03-05 @ 08:45:43
URL: http://www.catti.se
Postat av: Anonym

Ja men då är det ju inte mer n rtt att han får bi kåt en sista (och kanske första, vem vet) gång ;) Vilken tid ska ni dit? Jag skulle ju klippa Simpe men jag kanske hinner det också, vi får väl se hur effektiv jag är ;)

2008-03-05 @ 11:00:25
URL: http://rudies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0