Lång dag

Idag vaknade jag ca kl 8-9 nån gång. Gick ut med Mgaic först i ca 55 min, han fick mest vara lös, tränade lite lydnad men busade mest med bollar o kamptrasor :) Han fick även springa en hel del i djup snö, det tyckte han om vill jag lova. Vi gick förbi en förskoleklass som hade ngt slags vasalopp, han var så duktig så hade honom lös hela tiden vid min sida!
Efter Magics tur var det Rex som skulle ut, alltås förta ggn för Magic att vara HELT ensam hemma hos oss. Jag lämnade en ihop vikt toarulle med en levergosdis i åt honom. Vi var bosrt ca 40 min, o Alex kom väl hem efter ca 30 min o hade möts av en väldigt glad men sömnig Magic. Så  antar att han bara hade gått o sovat när vi gick.. Men han var ju så utpumpad efter promenaden så det skulle inte förvåna mig :D

For på förmiddagen till Barnens Hus med Vilma, köpte lite nya leksaker och en tyg hjälm till henne. Direkt vi kom hem så satt hon på golvet i 1 1/2 timme själv o lekte med dom nya sakerna i sin mössa, helt underbart!! :)
Bra för både henne o mig..

image116

HAHA, snygg va?! ;)


Nu på kvällen när vi for till hundhuset så hade faster Sofia, Vilma hos sig, TACK :) Vilma hade dock varit lite ledsen  så vi vart där en timme, men det räckte gott o väl.
Där gick allt bra. Rex var väl ngt sur mot en långhårig collie där, men Magic hans svans viftade konstant sen vi kom dit! Han trodde först att han skulle få hälsa på alla om han lät tillräckligt mkt som en gris/apa och såg söt ut, haha ;P.. Ne men han förstod att det inte var ngn idé o lugnade sig oväntat snabbt, då började han kunna leka med oss ist! Lycka fick han hälsa på, men jag tror att han heslt av allt hade vela ha valpisar med henne, nu när hon löper, haha.. Det var dock inte jag som höll i kopplet när dom hälsade, var en bit ifrån, men dom sågdå ut att vara försiktiga båda två, o dom verkade då gilla varandra :D

Jag måste förresten träna bort alla handtecken i många av mina kommandon. Detta skall börjas redan imorn. En bra inomhus aktivitet! Blev peppad av Marie!
Haha söt Lycka som snurrar runt på rumpan ist för att rulla runt ;D
Tyckte förresten det såg ut som att folk små log lite när dom hörde alla  våra grisars knorr o grymtningar i från hörnan där, vi lät nog mest av alla :)
Magic lät Ho-ho-hi-hah-ha-ho-ho, typ. Lycka sjöng när Alex kampade med Magic, lät lite som en strypt katt, o Rex han skrek rossligt när jag sa skall.. Ful hundar!! :)

Ne nu ska jag sluta svamla, det är en dag imorn också. Urscha, det känns inte alls bra att kastrera Magic. Inte för att bollarna ska bort, det blir bara bra. Utan för att han är så ung och måste hållas stilla i några dagar. Men jag tror att han kommer ta det med en klackspark! Bara jag som är lite bejbsig med honom ibland! ;)
Dessutom kan han o Rex behöva återhämta sig med tanke på allt nytt + ALL aktivering dom fått i 1 1/2 vecka.

Sova nu, först får ni bara ett par bilder på fulvovvarna från nu ikväll, utslagna hjältar!
O från i morse inomhus i solen.. PUSS

image117

image118

image120

image119

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe. Ja nog gör de succe alltid med sina ljud och grymtningar. Har aldrig hört en und låta som Magic gör. :)

Fin bild på de båda tillsammans! :)

2008-03-06 @ 07:00:30
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Catti

Usch ja, jag vet hur det känns.. Är så hemskt med kastrering! Men men, nu har min Alma bara en natt kvar med tratten och sedan kan hon busa igen som förr. :) Lär bli mycket bus dock eftersom tratten suttit där i en vecka. :D

2008-03-06 @ 09:05:02
URL: http://www.catti.se
Postat av: Lisa

Fan vad fina dom är Emelie!! :) MÅSTE verkligen komma förbi nån dag. Magic kommer ju inte ihåg mig nu, de har ju gått så länge! :( Kanske imorgon kväll? Vad gör du då?

2008-03-06 @ 09:16:57
URL: http://pluppi.blogg.se
Postat av: Sofia

Söt Vilma =)
Vad söta hundarna är tillsammans :)

2008-03-06 @ 09:34:13
URL: http://deeya.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0