Aktiv dag hos Marie

Idag kl 10:30 packade vi in oss i balen, jag Vilma o Magic. Vi styrde kosan mot Marie i Rutvik.
Vi möttes av en överlycklig Lycka ;) Jag tror att hon blev glad att se mig faktiskt, hihi.. Hon o Magic ville då busa med varandra direkt. Dom har endast hälsat på varandra en gång tidigare på hundhuset.
Strax efter kom Jenny Douglas Loke Lisa Ebba Emma o Foxy. Så det blev 5 st hundar. Vi tog direkt o gick en promenad, kanske tog ca 45 min? Dom fick busa och gå fint om vartannat, gick rätt så bra. Magic behöver träna på att komma på inkallning under stor störning, men det kommer :)
Vi gick iaf in och fikade jätte goda mackor, the, juice och fika, för mig finns det verkligen inget stopp! Fattar inte att jag inte är tjockare än vad jag är så mkt som jag äter..
Nåväl hundarna fick mest ligga platsade, och barnen fick leka omrking på golvet. Vi surrade o surrade, det finns väl inget trevligare när man är så många tjejer som att surra till öronen glöder? ;)
Kl 14 ungefär så for vi hem, jag var helt slut av all tankeverksamhet.
Hann även gå förbi hos Jenny o vara social med henne o Lotta medans Vilma o Alex sov middag. Loka var helmysig och vill bara sitta o min famn, så jag kunde inte slita mig därifrån :D
När jag kom hem så sov alla här fortfarande, då passade jag på att fara o handla middag o gott för kvällen.
Alex for iväg att vetrinären med Magic o Rex, dom fick även busa på isen en sväng.
Medans tiden så lagade jag o Vilma tacos, dukade fint o tände ljus. Alex blev jätte glad när han kom hem :) Det var jättegott!!

Alex dundrade iväg till Danne, dom skulle festa. Jag Vilma o hundarna lekte på golvet. Kring kl 20 kom Lisa hit, hon hade med sig en stoor choklad kaka som vi åt upp på någr minuter, haha där rök mitt nya "nyttiga jag".. Vi surrade o badade Vilma, som sen slocknade i min famn <3 Söt älsklingen min!
Vi packade även ihop en hel banankartong med baby kläder till Lisa o Patriks bebbe i magen!
Gud så man tänker tillbaka på bebis tiden när man såg allt, sentimental som man är :)
Hur som haver så for hon nyss. Vilma sover, hundarna med.
Jag tänkte först dra ut träningscykeln o låtsas vara nyttig, men jag ids inte. Ska nog ta en rök ist :S

Förresten hörni:

Måste skryta lite o Magic. Alex var till vetrinären och tog bort Magics stygn sen kastreringen idag. Eftersom det var kö att komma in så kom vetrinären ut o sa att Magic skulle få lugnande ett tag innan så det hann verka tills det var hans tur. Alex och jag hade bestämt att det inte skulle behövas för att han är så lugn av sig, så Alex sa att han inte skulle ge nå.
Då sa vetrinären att när man ser honom så vill man då ge en massa lugnande, och skrattade :) Han menade på skoj att han ser så stor o respektingivande ut att han vill vara på "den säkra sidan", haha..
Men det gick hur bra som helst! Alex tog in honom o la han på rygg. Vetrinären fick ta bort alla stygn utan minsta lilla pip eller stret från Magics sida.
Magic fick en massa beröm för sitt fina sätt, alltid kul att höra :)
Det ger ju ett gott intryck för sk. "kamphundar" i okunnigas människors ögon!

I väntrummet satt det även ett par i 50-års ålder med sin katt. Magic satt o "pratade" o viftade på svansen åt dom. Paret hade frågat vad det var för ras. Dom satt o surrade med varandra ett bra tag. När Alex sen skule gå in så sa dom att Magic hade ändrat deras syn för "sånna där hundar". Dom sa även: - Kanske en sån ras hade passat oss :)

Nu kan man inte annat än att le :)

Det är sorgligt med dom människor som är så fördomsfulla att dom inte ens kan ge ett försök att ändra intryck på tex. en ras. Även fast hunden i sig är en väldigt trevlig individ. Utan ist så blänger dom så ögonen håller på att trilla ur skallen, o så fräser dom nå otrevligt. För det finns hundraser jag inte är särskillt intresserad av/fäst vid, det finns det ju för alla, men inte sitter jag o stirrar ut dom o gör grimarser bara för att jag ser dom. Det är fruktansvärt respektlöst, och omoget i mina ögon.
Dagens ris till sånna!

Nu måste jag dra mig. Imorn ska vi upp tidigt. Har barnvakt. Ska på uts. i Piteå, o sen en liten amstaffträff :)
Hejråå


Kommentarer
Postat av: Lisa

Trevligt att umgås ikväll! Det måste vi göra om1 :) Tack för alla fina kläder :)

2008-03-21 @ 00:13:54
URL: http://pluppi.blogg.se
Postat av: Marie

Åh vad roligt att Magic får chansen att visa vilken fin och lugn hund han är! Alltid kul att höra att en fördomsfull människa ändrar sin syn på våra raser efter ett kort möte. :) En bit framåt på en låååång väg :)

2008-03-21 @ 06:15:54
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Lisa

Jadu, ikväll ska jag till dig. närmare bestämt typ nu! ;) Hihihi..

2008-03-21 @ 18:51:39
URL: http://pluppi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0