Vilket skönt väder

Fick sovmorgon idag till kl 8:30. Sen tog vi ut djuren på långpromenad, roligare att gå hela familjen än bara själv! Det blåste lite, men solen värmde på bra så det gjorde inget.
När vi kom hem så passade vi på att rensa lite på baksidan. Klippte gräset o rensade rabatterna snabbt. Det blev lite bättre. Men mkt är kvar. Ska olja in möblerna, hämta hem blommorna som mormor har planterat åt oss osv :)
På eftermiddagen for vi till Jenny, Loke o Fredrik. Gud så Vilma o Loke har kul ihop nu. Dom dansade, kramade varandra, bråkade o pussades :)  Gullungarna där!
Drack kaffe o fikade, sen gick vi hem.

Haha Alex tog med Rex idag på vespan, han är verkligen orädd för allt sådan där Rex. Han älskar att åka vespa, skoter osv! Så Alex körde Björx runt med en nöjd liten vovve på golvet framför sig. Sen fick han bada på sinken, det var nog uppskattat!

Innan middagen så tog jag med Magic ut o tränade lydnad. Herregud vilken arbetsglädje. Alla som känner honom vet vilken bolltokig hund detta är. Men inte ens bollen kunde få honom ur fokus. Snarare tvärtom, jag fick peppa honom att springa efter den, han ville inte lämna min sida. Även fast han såg en av sina favorit hundar (Ice) lite längre bort, + två knytta hundar just bredvid så var bara jag rolig för herrn ;)

Behöver nog inte nämna hur nöjda hundarna är efter dagens aktiviteter!

Ikväll ville Jenny att jag skulle följa med ut på typ krogen lr nå. Kände först att det hade varit jättekul. Men när jag kände efter ordentligt så vill jag vara med Vilma. När man lämnar henne så mkt på dagarna så vill jag spendera varje vaket ögonblick med henne.. Så ska nog ta ut hundarna o Vilma i kvällssolen o sen hem o natta henne. Hoppas det går ngt bra på tv bara :D

Imorn är vi bjudna på grillat hos pappa kl 15. Ska även klippa honom då. Brukar alltid få en slant då så det blir perfekt :)
Nu duschen medans Alex är hemma. Ha en bra helg!










Kommentarer
Postat av: Lisa

Fin vovvarna! Och Vilma såklart ;)

2008-06-14 @ 18:19:18
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Oj så tjusiga! :-)

2008-06-14 @ 19:46:23
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack tack! :) Kul att se dej en snabbis här om veckan. Wilma var ju bara för gullig!

2008-06-15 @ 23:23:53
URL: http://risgrynet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0