Rekomenderar: www.gunvald.se

Kopierar detta från denna sida.. Sjukt bra o roligt skrivet.. Om osäkerhet bland hundar.



"Om osäkerhet kan jag skriva en hel bok om, men det ska jag försöka att inte göra.

När det gäller osäkerhet så gör vi otroligt många fel med vår hund, hur mycket vi än kan om hundar. Jag kan säga med äran i behåll att tjejer/kvinnor har i regel en hund som är osäker. Ni har mycket lättare att skapa en hund som blir osäker på grund av Era vårdande känslor. Ni beter Er på ett visst sätt. En tjej/kvinna har högre tolerans mot en hund än mot mycket annat. Ni gullar med hunden i fel situationer på grund av Era vårdande känslor. En hund som är osäker, stressad, rädd ska absolut inte ömkas. Om Ni engagerar Er i hunden på detta sätt så ökar Ni på hundens obehag av situationen. Något som sitter i ryggmärgen på de flesta tjejerna/kvinnorna att göra, vårda. Ni har många goda kvaliteter som vi killar inte har, men när det gäller osäkerhet så är Ni i regel den största boven bakom osäkerheten.

För att rädda mig själv så kan jag tala om att killar i regel har dominanta hundar som vi inte har någon kontroll på. Det är inte bra det heller. Någonstans mellan tjej och kille kan man säga att man ska vara."

www.gunvald.se  besök!


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag är nog inte så vårdande, jag som ska bli sjuksköterska ;)

2008-06-20 @ 08:28:43
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0