Nästa sista dagen

innan min lediga dag! :D
Det har faktiskt inte alls varit tungt att jobba, snarare trvärtom, jag har jobbat på bättre ä vanligt. Men det kommer kännas ännu bättre då lönen rullar i nästa månad :D
Denna månad hade vi dock räkningar mellan 14-15 000 :/ Nåväl det blev ändå över, så jag måste hitta nå nya linnen osv :) Har ju faktiskt köpt 3 st jeans, så byxor har jag. Men ett par av dom måste jag sy in lite, men det gör inget..

Idag när Vilma o Alex sov lunch så gick jag ut med djuren. Både två skötte sig faktiskt utmärkt!
Rex fick träna snabba läggande, började även lära in läggande under fotgående, o dunder-klumpen fattade ju direkt! :)
Efter ett par läggande, så lämnade jag honom o han låg kvar tills jag kom tillbaka till hans sida o bad honom sitta.
Inkallningen o ingången satt som gjuten.
 Det kom världens gulligaste valp till oss när vi träande, Rex blev nog förälskad i den han med, Han är så fruktansvärt försiktig o snäll mot valpar. Låter dom hänga honom i läppen o göra vad dom vill med honom utan att han säger åt dom :)

När det var Magic tur att träna så tränade vi på ingångar, efter 3 ggr när jag visade så fattade han att han skulle hoppa runt mig o sätta sig. Zick zack tycker han är så kul så det gjorde vi med. Han fick även leta upp godis i träd, och varierat fotgående. Det gick förbi en man som jag tidigare för ngn vecka sedan träffat, Han ropade att Magic var jätteduktig o att det var elit-lydnad, HAHAH! Kan ju inte hålla med honom direkt! Visst Magic är duktig för sin ålder, o det märks på honom att han gillar att träna.. Men va fan vi har ju knappt hunnit nån stanns i lydnaden, hihi :)
Men det var en snäll gubbe, och jag blev glad!
Det roligaste var att första ggn jag träffade honom så gick han ifatt mig o frågade vad Magic var för ras. Han blev lite skeptisk, men ändrade sig rätt fort då han såg hur lugn han var. Men han frågade mig seriöst, vad Magic tycker om små hundar. Han trodde på fullaste allvar att kamphundar biter alla mindre hundar!
Aja ännu en myt bruten :D

Var inne på bodens brukshundklubbs hemsida, ska gå fortsättningskurs 1 med Magic (tror jag den hette). Alltså inte vardagslydnad, utan typ tävlingslydnad?
Hade verkligen velat gå agilitykursen där med Rex, men tyvärr hinner inte den starta innan gubben flyttar..

Det känns fortfarande overkligt att Rex ska flytta ifrån oss. Än så länge är det lätt att prata om det. Men jag vet att ju närmare det kommer desto värre o tyngre kommer det kännas.  :(

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltid lika roligt att höra att ens hund är duktig=) Måste ju åka på bruks eller nån annanstans, spelar ingen roll vart för mig så vi kan träna lite =)ringde dig just, vet du vad jag kommit på? Babysången är ju utomhus på Gultzaudden på sommaren=)

2008-06-22 @ 21:57:10
URL: http://fibbz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0