Jäättesjuka Vilma :(

Nu är vi ju sen ett tag tillbaka hemkomna från utlandet. Det var en underbar resa på alla sätt. Sällskapet, maten, boendet, solen o shoppingen :) Nu är det bara att börja spara pengar till nästa. För den nyfikne finns det bilder på www.EME-LIE.pixbox.se  ,la dock inte upp i närheten alla bilder. Tog över 500 st, så detta får duga.

Onsdagen kom vi hem, vi for o hämtade Rex o Magic, båda två blev minst sagt glada över att se oss hemma igen. Stort tack till Marie o John, och Sofia o Danne som hjälpte till med busarna!

Torsdagen jobbade jag, samma med fredag. Skulle egentligen ha jobbat till kl 23 på fredag, men hade sådan hemsk huvudvärk så jag pallade inte att sitta kvar. Sjukanmälde mig och for till mamma o vilade. Hon hade nämligen Vilma. Alex kom kl 22 ca o hämtade Vilma, eftersom att han hade bilbarnstolen, och jag körde efter dom hem.

Lördag var det egentligen meningen att vi skulle ta vår premiärtur för i år med båten. Men det blev för kallt o blåsigt så vi sket i det. Tindra gumman hade sin stora dag, hon fyllde 1 år! Så vi for dit och åt skit gott fika, träffade familjen och sofias familj :) Trevligt värre..

Söndagen spenderade jag hemma, lr vi tog en lång promenad med jyckarna här på Björx, men inte mer än så hände. På eftermiddagen fick Vilma 40 grader i feber, så vi kunde inte annat än att ta det lugnt. For till Lulsundet och åt grillat, o sen hem o sov.

Igår (måndag) så hade Vilmas feber stigit till 41 grader, hon var hängigare + att vi knappt fick i henne mat lr vätska. Så barnmottagningen ville att vi skulle komma in. Dom tog sänka, o kikade på henne, men sa att det inte var ngn fara. Att hon mest troligt endast fått nå skit i magen från Turkiet, o att det nog går över av sig själv. Men att vi skulle komma in om det blir värre.
Vi fick endast i henne 1/2 burk mat igår på hela dagen, detta är inte likt matvraket Vilma.

Inatt yrade hon mer än vanligt, typ sagt mamamama hela natten. Imorse (ca kl 4:30) vaknade jag av en glödhet stumpa. Gick upp o bytte en tom blöja o tog tempen. Hon hade 41,6!! Gav henne en supp o lite vatten, gick sedan o la oss igen. Alex gick ut med hundarna ca kl 4:45, strax efter det så började Vilma rycka till kraftigt flera ggr, o skrek/grät panikartat. Jag trodde att hon bara drömde så jag tröstade henne, o försökte få henne att somna om.
Efter ett tag förstod jag att allt inte var som det skulle, så tog upp henne i famnen o då fick hon en kraftig feberkramp.
Stackars liten, hon krampade sig nästan blå! Jag öppnade iaf balkongdörren o ställde mig där medans jag ringde 112. DOm skickade en ambulans som jag o gumman fick åka i till sjukhuset.
Efter en massa prover så fick vi åka hem igen. Sjukt tycker jag, men tanke på att hon kissat en gång idag, o det var imorse. Hon dricker fortfarande inte och har endast fått i henne en halv banan. Inte ens isglass vill hon äta..
Nåväl, dom vet väl bäst..
Vi skulle iaf höra av oss om det blev sämre.. Men förhoppningsvis så blir hon bättre snart!
Så nu är jag för första ggn hemma för vård av sjukt barn, o det lär ju ej bli sista..

För den 18 Augusti börjar gumman på dagis. Är superglad att vi fick in henne på Ormbergets förskola! :)

Nu vaknade gumman, hann som vanligt inte skriva klart. Får fortsätta en anna gång/dag.
Ha det bra så länge!

Kommentarer
Postat av: Jonna

OJ! Faaan va hemskt!! Kan tänka mig vilken panik man får!!

Usch usch! Hur gammal e lillan?



Vilket dagis e ormberget?(dålig koll)..



Hoppas d blir bättre! Kram

2008-06-10 @ 22:02:36
URL: http://jonna1983.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men lillsnuttan då! :( Hoppas hon mår bättre nu?!!! :)

2008-06-11 @ 16:59:22
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh nej vad tåkigt att vi inte hörde av oss. Tänkte inte på det :( Men nästa gång är du på :D Hur går det för Vilma? Mår hon bra?

2008-06-11 @ 17:02:04
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0