Ny dag idag :)

Skulle egentigen ha klivit upp TIDIGT i morse/natt för att hinna ut med hundarna innan Alex for till jobbet. Men han var så snäll så han klev upp ännu tidigare än han var tvungen så då fick jag sova 2 timmar längre :)
Jag höll dock på att försova mig imorse. Men vi stressade jag o Vilma, så bussen kom vi med. Mamma mötte upp oss i stan och tog Vilma så jag kunde knalla till jobbet.

Igår när vi hämtade Vilma sa mamma att hon är så lättsam att vara med, hon är nöjd o belåten konstant. Då blir man glad :D Jag köpte en ny klövjeväska till MAgge igår, så vi tog oss en premiär tur med den till stan igår. Det var han första gång att använa en. Lastade den ingefär med 1-2 kilo. Han kämpade på. Satannade vid Lulsundet så fick han bada, jag knuffade i honom från bryggan, haha :)
Men vad duktig han var, denna hund slutar aldrig att överraska mig. Han var lös hela vägen till stan + inne i stan sen. Enda ggn jag kopplade honom var då jag gick in o köpte barnmat åt Vilmis.
Polisen stod utanför Smedjan när vi kom, dom kollade rätt mkt när jag gick med honom lös. Så när jag kom ut från efter att jag hade handlat sen så kom dom fram till oss. Tänkte att dom skulle ge mig en utskällning om att jag hade han lös. Men icket, han fick en massa beröm om hur lugn, fin o lydig hund han var :) Man tackar! Fast jag tycker faktiskt att polisen här uppe är väldigt fördomsfria just ang "kamphundar", jag har nog inte mött en enda negativ blick, kommentar av dom osv underalla år med Rex. Snarare tvärtom, dom är nyfikna, vill klappa och tycker att han är fruktansvärt fin! Det är roligt :)
Vi åkte iaf buss hem, Magic sov typ hela resan, han var trött.
Alex o Rex for iväg o tränade direkt jag kom hem. Så jag nattade gummsan osv. Sen gick vi o la oss, tidigt som vanligt!

Igår så valde jag vilken utbildning jag skulle stå kvar som reserv på, så jag valde Socionom i Eskilstuna. Jag o Alex pratade lite om hur vi gör med Vilma då osv. Det kommer bli en utav oss som har henne på heltid, och den andra får träffa henne var 2-3 helg. Det är viktigt att hon tätt o regelbundet iaf får träffa den andra när hon är så liten.
Det var iaf den bästa lösningen vi kunde komma på. Och det ska nog gå bra! Kan inte gå in med en negativ inställning till detta, då kommer man ingen vart i livet.
Hur som haver så är ändå chansen så himla liten att jag kommer in, räknar verkligen inte med det! Men isf så ska jag plugga upp betygen lr jobba vidare tills nästa intag, och då söka igen..

Nu hinner jag inte skriva mer, jobbet kallar.
Lägger upp bilder från helgen sen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför måste du ända till Eskilstuna för att plugga? Socionom finn ju i Skellefteå och Umeå också. =)

2008-07-29 @ 09:05:53
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Men gud vad kul att han är så himla duktig, lill-Magge :) Jag tycker också poliserna verkar ha ett gott öga till "kamphundar" här. Alla jag träffat har då berömt Lycka och tittat gillande. :)

2008-07-29 @ 09:33:49
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Linda

Du är duktig som käpar på med joba, barn o hundar o alla andra vardags problem, stor eloge till dig gumman =)

Hade gärna hängt med till Eskilstuna o pluggat vi kanske kan antälla en gemensamm Nanny ;-)

2008-07-29 @ 10:15:55
URL: http://neoelian.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jaha, men då förstår jag! =) Låter som en intressant utbildning. =)) Finns det bra marknad för jobb här uppe sen då eller har du tänkt stanna i södern?

2008-07-29 @ 10:44:11
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Jonna

ojoj, inte illa:) Men inte kan du flytta från suuur luläää;P

2008-07-29 @ 11:19:04
URL: http://jonna1983.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men hur ska ni göra med magic om du flyttar??

2008-07-29 @ 21:19:51
URL: http://fibbz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0