Vilkan jävla skit dag igår!

Eller den började bra! Alex klev upp krin halv 7 och for till Kåbdalis med ett par kompisar för att köra skoter. Han lämnade av Rex hos Alex föräldrar som skulle ha honom där över dagen! Jag och Vilma knallade över till Jenny o Loke för att äta frukost, alltid mysigt med sällskap :)
Loke var lika glad som vanligt, och skulle dela ut mängdvis med kramar och pussar, och Vilma hon mest log.

Efter frukosten gick vi ut på prommis och förbi affären, det var såå tungt att dra barnvagnen i snön, vilken tur att hon bara har Douglas lös, slipper hon tjorva med koppel och shit :)

När vi kome hem åt vi choklad och drack cola, surrade och lekte med barnen, Lisa, Patrik och Ebba kom förbi, och sen även Erik och Linnea. Kul att träffa alla, händer väl inte alltför ofta :)

For hem därifrån kring 4 halv 5 ngn gång. Då fick Vilma jätte svårt att andas, hon kunde inte sova för att andningen var så dålig. Och när hon hostade så fick hon aldrig upp slemet så det lät som att hon höll på att kvävas. Det tog kanske 10 sekunder innan hon fick tillbaka luften, jätte obehagligt.  Sådär hade hon konstant i ca 1 timme. Tillslut så ringde jag jourcentralen, och dom skickade oss till Sunderbyn. Där fick Vilma undersökas och så fick hon kortison som var luftrörsvidgande och medicin utskriven. Jättebra, nu kommer lilla damen förhoppningsvis snart bli frisk :) Vi kom väl hem där kring kl 23. Vilma var helt slut, och vi med, jag hade bara ätit frukost på hela dagen. Och Alex hade varit och kört skoter.

När Alex skulle byta kvällsblöja på Vilma och göra henne klar för sängen så kliver han över sin träningsväska som jag har lagt på glovet, men där i hade en tvålflaska av glas gått sönder, så han får den rakt in i foten så det bara sprutar blod i hela badrummet. Han tvingar mig att tvätta det eftersom han inte kan se under foten ordentligt. Jag håller på att svimma, dels av hunger och trötthet, men även av allt blod och såret (bra sjuksköterskaobjekt va? ;) ).. Han plåstrar om sig och går och lägger sig.. Attans det var hans natt med Vilma, för jag har inte fått mer än kanske 1-2 timmars sömn i 3 dygn tidigare. Men det går ju inte nu när han inte kan gå på foten, så jag erbjuder mig att ta henne. Så i natt har jag också varit vaken IGEN..
 4:e dygnet.
Huvva, jag är som en irriterad och trött zombie, Vilma är sjuk och jäääätte trött, och Alex är skadad! Nu har jag iaf slitit mig upp ur sängen, ätit frukost, diskat, fyllt i föräldrapenningen. Ska knalla ut med Rexen nu, sedan är det storstädning här på Lävägen! Ska även tvinga iväg tjurskallen och sy foten!

Hejsvejs leverpastej!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Går nått fel så går allt fel, nog är det typsikt.. Hoppas denna dagen blr bättre. Kram!

2008-01-20 @ 12:11:07
Postat av: Catti

Men usch då.. Hoppas det blir bättre med tjejen och foten. :D

2008-01-20 @ 15:22:57
URL: http://www.catti.se
Postat av: Jonna

ojoj, läter inte kul! Hoppas de blir bättre me fötter å bejbisar;)
Jo snart kan vi ta en prommenix, ja börjar bli bättre i höften;)

2008-01-21 @ 11:46:55
URL: http://jonna1983.blogg.se
Postat av: Eva-Maria

Stackare, inte kul när de små är sjuka :( Och vilken otur sambon din har - varför ska allt ske på samma gång? Hoppas verkligen att ni kryat på er!

2008-01-21 @ 13:32:35
URL: http://toys.blogg.se
Postat av: Pia

Jag ska hjälpa dig Emelie att lösenordsskydda!;) Vill du skydda hela bloggen eller vissa inlägg?

2008-01-21 @ 14:17:26
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Pia

Då ska ja hjälpa dig nästa gång jag kommer och hälsa på:)

2008-01-21 @ 21:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0