souuuuva nu

Jag är trötter, ska krypa i säng med älskling nu och se klart filmen.
Idag klev jag upp kl 7, matade Vilma och satt i soffan med tända ljus och såg Andra Avenyn, skit bra är det ju!
Ser alla avsnitt från början, på Svt´s hemsida.

Shit Vilma är verkligen inte en liten bebis nå mer, idag la jag ner henne på bara golvet, ingen filt eller nå under. Så hade hon bara klänning och blöja på sig. Då försöker hon dra sig upp på alla fyra, hon vill ju krypa snuttan :)
Lite tråkigt det där när man har hund, egentligen enda nackdelen.. Det blir omedvetet att man inte lägger barnen på golvet sådär jätteofta, visst på en filt, i babysittern osv. Men det är ju inte samma sak. Jag vet att Rex går dit provar slicka, sen säger man åt honom så går han därifrån eller lägger sig en bit ifrån och kikar. Så är ju inget problem så. Bara man själv som är så bekväm..
Men nu ska det bli ändring på detta! Helt klart!!
Rex vet att han inte ska vara och slicka på Vilma, men han blir ju såå himla glad, man ser att han tillochmed måste titta bort när han ligger nära henne för att kunna låta bli, och visserligen så är ju det endast bra. För han verkligen älskar henne, och det är jag ju glad över, men men :) Svårt det där, vill ju inte säga åt honom för "hårt", så han ser Vilma som en "dålig sak".. För tänk då när hon börjar gå osv. och hon tex.  klänger på han då kanske det blir så att hunden blir less för att dom vet att han inte får busa??
Vad tror ni?
Äh nu spårar jag som vanligt, jag vet å iaf att Rex alltid kommer att älska Vilma oavsett vad, han skulle dö för henne tusen ggr om.. Vill bara inte förstöra det där dom har nu :D

Jajja, ska sova nu. Hejs!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi bestämde oss redan från början när Jakob kom att Lycka inte skulle få gå omkring och slicka han i ansiket, men om hon visade intresse till honom, så skulle det uppmuntras lite lätt. Jag sa också att det nog var bäst att inte säga åt henne ordentliget när hon väl slickade på han utan istället försöka avleda henne lite lungt. Det funkar skit bra.

Med pappas hund var vi ju rätt hård i början att hon fick inte busa och nej lycka nej hela tiden för att hon var så stor och det har nu resulterat i att hon inte tycker om honom för hon ser honom som ett förbud och det ville vi ju inte skulle hända med Jakob.

Lycka brukar gå med leksaker till Jakob och hon försöker som lista ut vad han kan vara bra till, men hon kommer nog på det snart. Hon umgås ju inte lika ofta med barn som Rex så det kommer nog ta ett tag att få fram det där "inte slicka", men nog tror jag man kan lära dem det tillsist :)

2008-01-04 @ 08:00:10
URL: http://rudies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0