Nu kommer min fortsättning

Ville se Mannen som talar med hundar innan skrev klart, det är ju så bra!

Hur som haver, det händer väl inte sådär jätte mkt i mitt liv. Men i Vilmas!
När man sätter henne på glovet så sitter hon själv utan stöd, hon har även börjat parera så när hon håller på att falla tex. bakåt så trycker hon sig framåt osv :) Jätteduktig! Ikväll märkte jag även att när jag sätter en leksak en bit framför henne så hon inte når den, då lutar hon sig framåt så hon tippar, tar emot sig med händerna och drar fram benen. Lillgummsan min :)
Hon tycker iaf att det är jätte kul att sitta på golvet och leka, tror att hon känner sig stor ocvh duktig då, och det är hon ju också :)
En annan sak jag har lagt märke till, är att hon har blivit jätteintresserad av Rex på sistonde. Direkt han är nära så sträcker hon armarna efter honom och ska klappa han. Rex blir jätteglad av att hon också vill fram till han.. Han är så duktig, han bara ligger där när hon sliter han i läpparna, ngn gång kan han passa på att slicka på henne, då tycker han att det är jämt :D
Min lilla gumma blir 6 månader nu den 23:e, förstår ni, ett halvår!!! Tiden går så fort att man inte anar.. Nyss gick jag ju där med kulan i vädret, och nu känns det som att hon alltid har funnits hos oss :) Älskar henne!!!!!!!!



Jag och Alex har även kommit fram till en sak. Vi ska ha en till hund :D
Rex har blivit så betydligt bättre, och med dessa framsteg så har vi snart nått vårt mål, målet vi har nu!
Och när detta mål är nått så finns det inte en enda dålig egenskap hos honom som överväger vår tanke på att skaffa en till vovve :) Han är så duktig Rex..
Idag när det gick förbi en långhårig stor hund (Collie??) så varken resta han svansen eller stirrade in sig, detta var på en bits avstånd, men dessa hundar är Rex LIVRÄDD för, så himla bra skött av han!
Nu har vi kört med >Jennys råd vid möten plus att vi har användt oss av nyckeln, och detta har gett oss en helt ny hund.. TACK JENNY :)

Haha nu spårade jag igen..
Hur som haver, hunden vi ska ha blir en staffordshire bullterrier, passar oss som handen i handsken :)
Jag gillar lite knasiga hundar, hundar med humor. Dem ska ha en egen stark personlighet, vara människokära, barnvänliga. Behöver inte gilla alla slags väder, speciellt inte snöstormer, ösregn osv, haha..
Gillar även deras tillgivenhet väldigt mkt..  Ett annats stort plus är deras storlek!
Kan inte komma på en enda staff jag har träffat som jag INTE har fallit för :)

Så nu får vi se om det blir en valp, unghund, vuxen? Omplacering, adoptivhund, från kennel, egen öppfödning eller vad? Hittar vi en som vi trillar över så blir det så. Ska inte stressa :)
Men har iaf pratat med 3 st olika kennlar som verkar himla bra! Och har mailat på en hund från Irland, som jag föll pladask för :) Ska ringa och prata med kvinnan där imorn, hann inte idag!

Uppdatering på hundfronten kommer!


Annars i stora drag så trivs jag med mitt liv nu! Jag har en underbar pojkvän som är pappa till vårt barn. Han tar sitt ansvar plus mer, ställer alltid upp för mig, finns alltid där :) Kunde inte ha hittat bättre, för oss var det nog kärlek vid första ögonkastet! Är glad att jag var fjortis som sprang omkring på stan just den kvällen, för annars hade vi ju inte träffats ;)

Nu ska jag dra mig till den sköna sängen och sova, det är en dag imorgon också!

Bjuder er även på dessa gobitar :)


Jag o Vilma på nyårsafton påväg till Jenny fredrik o loke!
image68

Alex o Vilmisen just innan vi ska äta vår goda middag!
image70

Rex leker herre på täppan! ;P
image71


Först låg dom och sov så här, sen ville Rex mysa på riktigt så han kröp upp bredvid Vilna ist och somnade tätt inpå :)


Den andra sötunge LOKE, jag blir så glad bara av att se honom. Älskar den människan:)


Gullungarna tillsammans, och kollar man noga på Lokes läppar ser man att han ska goa och säger: Mmmmm.
Visste Jenny? :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

fasiken så dom är söta våra barn. Och visst är de så att Loke goar nå, mmmmm.
Alex och vilma ser likadana ut på bilden, här är de inte frågan om nån brevbärare vart i farten :)

Ja visst funkade de bra med Rex, kommer säkert bli hur bra som helst i slutändan. Bara du skaffar skin på näsan och inte blir halvrädd för hundarna ni möter. Då kommer Rex tillslsut bli stor och stark som alla andra :)

2008-01-07 @ 23:34:55
URL: http://fibbz.blogg.se
Postat av: Jonna

woho, vilka bilder. Hur söta ungar som helst!!!:D

2008-01-08 @ 06:31:35
URL: http://jonna1983.blogg.se
Postat av: Anonym

Ojoj, tänk att tiden går så himla fort. Snart sex månader? Det är ju helt sjukt. Själv har man ju knappt släppt att du inte har magen kvar. :)

Ja, Rex har verkligen skött sig bra på sistone, man märker jättestor skillnad. Det är så kul att se för han är ju en så fin hund! Du har varit helt suverän som verkligen ansträngt dig för att få till hundmöterna. Vilken morot det måste vara för er att efter varje promenad göra så stora framsteg. :)

2008-01-08 @ 08:46:42
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Lisa

Det är väl klart ni får!! :) Jaa, så kan dom kanske busa sen, vad roligt. Ebba saknar sin hund familj, hon har så tråkigt när hon bara ligger hemma. Hihi :)

2008-01-08 @ 10:49:07
Postat av: LisaG

Men hej på dej!
Läste att ni skulle köpa en staffe. Vet en kennel som föder upp fin fina staffar som vill att dom ska arbeta... Kommer inte ihåg vilken dock *hmm*
Bra jobbat åter igen i heljen! Ser fram emot att träffa er på lördag!

2008-01-08 @ 18:53:44
URL: http://lajsaminelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0