Hoho!

Jag ids inte blogg varje dag, önskar att jag gjorde det men så är inte fallet..
Nåväl gårdagen spenderades hemma, städade och pysslade på, lekte med Vilma som numera älskar att leka på golvet. Hon rullar hela tiden, det är hennes nya hobby :) Hon rullar från rygg till mage och runt igen, och så håller hon på, nu när hon sitter så har hon börjat böja sig mot sidan för att försöka krypa på det sättet, söt tösen :) Hoppas det kommer snart, hon blir så frustrerad när det inte går!
På kvällen for kom älskade pappa hit och ställde upp som barnvakt till Vilma, jätte snällt!
Så jag, Alex och Rex for till hundhuset på socialträning! Alltid lika nyttigt för Rex, och för oss som får de vilka framsteg han gör! Redan i bilen när vi är i stan påväg mot bergnäset så börjar han sjunga, han vet att han ska dit, brukshundklubben eller till Tords stuga. När vi kom in var han jätte glad, t om. mot hundar som var sur mot honom. Men efter ett tag blev han stressad och var sur några ggr. Detta gick snabbt över och då var han underbar :)
Det roligaste av allt och det som förånade mig mest var att Rex fick busa med Jessica och Markus rottis/dobberman blandning Birk, och det gick BRA!!! :) En HANE, våran duktiga Rex!
Det var andra ggn dom träffades, först var Rex lite bitchig mot honom och morrade till, då sa Alex bara åt honom, sen så stod dom bredvid varandra och surrade, och när dom vände ögonen ifrån hundarna så hade Rex lagt sig på rygg framför Birk och låg o viftade på svansen. Sen var buset i full gång :) Dock med koppel på eftersom det var inomhus bland typ 20 andra hundar! Men inte en enda sur min från ngn av dom, så vi ska låta dom busa ute snart, det ville iaf killarna!
Förresten var det sjukt mkt folk och hundar där igår, man var tvungen att stå still första 30 minuterna för att det inte  fanns plats att röra sig utan att krocka med ngn typ. Lite sådär jobbigt, särskillt när jag inte riktigt känner mig 100 på Rex ännu. Hade varit bättre om det var utomhus då, men men mkt bra träning iaf :) Jenny, Fredrik och Loke var där med Douglas, skit kul att fler man känner kommer! Och Loke som gåååååååår! Haha skit söt, när Jenny frågade honom vars Emelie var så pekade han på en kille som gick förbi, så snygg är jag alltså ;)

Och rallylydnanden dom visade var INGET för mig, skönt nu vet jag det iaf! Så det blir nog spår eller tävlingsök för vår del. Beroende på hur mkt träning det blir nu när det är varmare ute så kanske vi söker in på tävlingslydnad?? Bara för skoj och peppningens skull, jag har inga tävlingsnerver :)

Och instruktören där kändes inte alls som ngn jag vill lägga pengarna på, visst nog är hon säkert bra på sin sak, det tvivlar jag inte på. Men jag frågade henne lite om hennes tillvägagångsmetoder, och det var inte riktigt som jag vill ha dom.

Jag har förresten tränat nu för första ggn på länge idag. Jag är så sjukt missnöjd med min kropp nu så det inte finns. Så hädanefter blir det träning måndag, tisdag, torsdag, fredag. Jag behöver det, komma iväg och köra skit ut mig. Jag blir så mycket piggare och gladare när jag tränar. Alex har lovat att peppa mig nu, Och det vet jag han kommer göra också. Ingan undanflykter fungerar nu, haha..

Nu ska vi krypa ner i sängen och mysa, det är en dag imorn också. Godnatt!

Kom på att jag har vissa skyddade inlägg också, det är bara att trycka på länken som finns i inlägget så kommer du till det. Bara att fråga om lösenordet så får du det!
Har det mest för att inte alla bilder och sånt ska komma ut till äckliga gubbar!

Kommentarer
Postat av: Catti

Kul att han är så duktig eran Rex! :) Jag håller med om att man känner sig så mycket piggare och gladare när man tränar.. Jag tränar 5 ggr/veckan på gymet just för att jag mår så bra av det.. :) Det är härligt att vara nyttig. ;)

2008-01-24 @ 23:28:38
URL: http://www.catti.se
Postat av: Anonym

Du kan väl inte vara missnöjd över din kropp, syns juknappt att du fött barn.
Åh du är sjukt duktig som ids träna:)

2008-01-24 @ 23:48:47
URL: http://fibbz.blogg.se
Postat av: Malin

Haha det var svårt :)

2008-01-25 @ 15:57:31
URL: http://malindas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0