And all you need is love

Klev upp tidigt imorse, kl 7 rättare sagt. Håller på att tvätta i tvättstugan nu, bra för jag hade inga rena kläder kvar nästan! Idag blir det nog jag som får knalla med Rexen själv tror jag, hade tänkt skona älsklingen, han har varit så snäll och ställt upp på alla dessa långpromenader ända sen han blev ledig (just innan jul) :) Så jävla snällt.. Jag behövde verkligen ett andningsuppehåll i allt vad som heter hund. Och NU har jag fått nya krafter, allt med Rex känns lika roligt som vanligt igen, om inte ännu roligare! :)

Nyår spenderades här hemma på Lävägen, vi myste på hela dagen här hemma. Blev inte många knop gjorda, vid eftermiddagen så duschade vi, lagade middag och tände ljus. Det blev fläskfile med potatisgratäng och sallad, jättegott!!! Alex hade även köpt vin och några öl som n vi skålade med, tänk att jag har lärt mig tycka om vin, trodde jag aldrig skulle inträffa :) Vi satt iaf kvar vid bordet och surrade rätt långa, hann tom. diska undan allt.. Såg lite tv och så sen gick vi över till fam. Friberg Nilsson och satt o surrade. Jenny pappa och hans sambo Pernilla var där. Var meningen att vi skulle äta efterrätt tillsammans, men både Vilma och Loke var så trötta att ögonen snurrade, så vi bestämde oss för att gå hem ist! Det var ju hur som helst jätte trevligt där även fast vi inte blev kvar så länge :) Rex var då iaf helnöjd, för jag brukar alltid platsa honom när han är hos andra, gillar inte när hundar vandrar omkring.. Men nu fick han för en gång skull bara gå omkring och hälsa på alla, han hann även göra sig snygg för Jessie (R och P´s hund) ett par ggr! Och ligga på golvet och mysa/busa med Pernilla, tror att han har fått en ny favorit :D När vi kom hem såg vi på nyaste American Pie, den var lite urspårad, men rolig :) Skålade vid tolvslaget och såg raketerna, fortsatte att se tv, surra och dricka vin, sen gick vi och la oss :D Bra start på det nya året!



Om jag skulle göra ett långt 2007 kort så skulle jag förklara det som:

- Lite långtråkigt, men ändå skönt (Var arbetslös, men gravid och väldigt trött)
- Spänning och förväntan (Efter att få träffa Vilma för första ggn)
- Ny vardag, och ett helt nytt liv (Jag stortrivs som mamma :) )



Det nya året ska bli minsta lika bra har jag bestämt mig för, fast kanske lite mer aktivt, ska även ta vara lite mer på dagarna utan att stressa :)
Har även dessa löften:
- Leva mer hälsosamt, alltså träna ca 2 ggr/ v. Äta bättre.
- Minst 2 ggr/v ska Rex få arbeta ordentligt på ngt sätt, ex.  Spår, dra vikter, lydnad.
- Mer kvalitetstid med vänner och min familj.

Ni som känner mig vet hur velig jag är, så bli inte förvaånad om jag lägger till ngt löfte allt eftersom :D



Nu ska jag ner igen! Har Rexen med mig, tycker inte om tvättstugor! Haha fast vem kan den här grisen skrämma bort?? ;)

image7

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nämen, vilken söt liten kopmis Rexen har :) Är det den här Nova??

Jag vågade mig då inte på några nyårslöften, men om jag ska vara ärlig vet jag inte vad jag ska lova, haha :)

2008-01-02 @ 08:52:52
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Catti

Usch jag måste också tvätta! Jag har inga kläder kvar.. :S

2008-01-02 @ 10:08:44
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0