Kontaktkontraktet

Nu är det helg, imorn är sista dagen. Trist.. Fast ändå bra, för då är det en dag närmare tills vi får hem Magic :)
Igår på förmiddagen så var jag o Vilma på babysång med Therese Oliver Jenny o Loke, det är så mysigt och kul där! Det var säkert 70 personer. Efter sången blev det lunch med pappa o Jenny, han bjöd mig :) Berättade även då för honom om Magic, han blev inte glad, han tyckte det var totalt puckat, men det får så för honom!
Men det var iaf trevligt, och gott!

På kvällen åt vi tacos hos Alex föräldrar, sen for jag o Jenny till Anna som hade fyllt år och hade fest. Satt där o surrade några timmar. När vi sen skulle fara hem så var det rätt mörkt, Jenny hade gått in i bilen innan mig. Jag gillar inte mörker alls så då sa jag till Jenny : - Jag gillar inte att vara ute själv i mörkret, jag tänker bara att ngn ska komma o ta mig bakifrån.
Jenny o jag kom fram till att det lät väldigt perverst även fast det inte var menat så.. Sen när vi hade kört en bit så sa jag: - faan vad kall ratten är.
Jenny: - Jag jag hatar  rattar!

Haha..allt kan bli så fel :)

Idag iaf så har jag gått promis med Jenny o Lisa o barn + vovvar såklart (förutom skadade Rex).
Dom fick busa o vi surra o sen fika hos Jenny, gott gott!
Även Vilma o Loke fick leka på golvet, dom blir så himla glada av varandras närvaro nu, gullungarna där! :)

For hem kring kl 14 och duschade o gjorde oss klara för Alex pappas 50-års kalas! Jag gillar stora tillställningar, kanske för att jag är snäppet översocial som Alex brukar säga? :) Jätte god mat från kalaskulan, ca 40 personer. Alla ville självklart klämma o känna på Vilma som glatt gjorde samma tillbaka!
Rex behövde få göra ngt annat än att se hemmets väggar så han fick självklart följa. Han om ngn uppskattade alla människor där, han kände nog bara hälften. + att det var 3 andra hundar. Men han fick inte busa pga. foten. Men de gick bra :)
Han skötte sig som vanligt utmärkt, många vuxna människor som jag tror ändrade uppfattning om rasen, för han ville mest pussas, hoppa lite o tigga mat, haha! :) Nu när han är så understimulerad så ska han ha uppmärksamhet av ALLA och inte bara en gång utan han blir lika glad varje gång ngn kollar på honom. Så i början när alla kom så sprang han mellan alla och viftade på huvudet och svansen så att hela kroppen skakade! Även endel fick tratten inkörd i benen tror jag :) hihi..

Efter festen for jag Vilma o Rex hem o slängde oss i soffan/sängen. Vilma o Rex slocknade direkt. Fast jag har faktiskt inte nött tv, utan jag har läst ut halva boken Kontaktkontraktet (därav rubriken), den är så grymt bra. Väldigt lättläst och jag har fått mig mer än 100 000 000 000 funderare! Så nu blir det en helt ny matte/husse för Rex o Magic. Kan säga att Marie o Lycka är ett vandrande exempel av den boken, då förstår ni nog hur bra den är? :)
Så jag är inspirerad och motiverad att ändra på mig, främst för hundarnas skull, men även för min!

Nåja, nu ska jag krypa i säng med mys Vilma och sova så Alex kommer hem snart, godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha. Vad tossiga du och Jenny är!

Åh! Jag älskar kontaktkontraktet, jag måste nästan få låna den sen igen och läsa om den. Man glömmer så lätt :)

2008-02-17 @ 07:37:48
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Jonna

åh va skoj me en till voffe:P
Blire ngn flytt för er då?
Nu bor vi på stormvägen;)

2008-02-17 @ 07:46:05
URL: http://jonna1983.blogg.se
Postat av: Anonym

Åhh så kul med en till vovvsing i gänget:)
t.om. jag är peppad att peppa dig om hundarna, tror de kommer gå jättebra den här gånegn bara ni är villig att ta till er tips :D Och inte är rädd att de jämt ska "hända" något.. Åhh längtar!!

2008-02-17 @ 09:52:50
URL: http://Fibbz.blogg.se
Postat av: Jonna

Aaaa, de som e så trist e ju priset. Våran 3a gick ju på 5400 å hade egeningång å e grymt fin!
Men men, den e redan uthyrd.
Synd bara att lulebo har sånna fantasipriser..

Ja ni e såå välkomna!´Får ju HP 11e mars så ja kommer vara hemskt sällskapssjuk å ha all tid i världen;)

2008-02-17 @ 10:11:44
URL: http://jonna1983.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0