Hård träning ;)

Ne jag skojade bara! Det blir mest rolig träning för hundarna faktiskt.
Alex har ju sportlov = hemstudier, så han är hemma hela dagarna, inga lektioner, på en hel vecka! Perfekt. Nu när vi har två hundar som ska bekanta sig, uppfostras o leka med + Vilma som blir mer krävande på mammas o pappas uppmärksamhet var dag som går :)
Idag var vi utei 1 1/2 timme, första halvtimmen gick jag o Magic själva, hade honom lös hela tiden, inte en enda gång behövde jag säga till honom. Han går vid ens sida självmant :) Ibland stannar han o nosar på en kissfläcka men då går jag bara vidare så springer han ikapp mig. Han skulle aldrig går inte fram till andra hundar utan går snällt vid min sidan, samma med cyklister, människor m.m. Vi mötte dessutom en katt för första ggn idag, sa bara nej så brydde han sig inte :) Underbara hund!

Måste säga att Rex skötte sig utmärkt han med idag! Han o Magic fick gå lös om vartannat. Rex lyssnade också jättebra, dock så kopplade vi honom vid vissa möten. Men alla möten gick bra :)
Han går hur fint som helst vid sidan, när jag har kopplet hängande där. För då känner jag mig stensäker, o han då på mig. Blir bra helt enkelt!

Ikväll blir det förresten hos mig vi ska vara, hoppas ingen har ngt emot det? :)
Synd bara att ingen kan ta med sig sina hundar, eftersom allt är så nytt för Magic o Rex, vill han ska få bo in sig innan andra hundar ska komma hit.. Men den dagen kommer också! :)

image111
Vilma älskar sina majskrokar!

image114

Ligger i solen o myser innan promenaden!

Nu ligger dom dock utslagna båda två o sover , på varandra, charmigt ;)



Kommentarer
Postat av: Catti

Men åh så kul att det går så bra med hundarna! :) Dom passar bra ihop. ;)

2008-02-26 @ 15:20:26
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0