Vilken härlig helg

image142Igår gick jag in till stan med Rexen, Alex hämtade upp honom i stan så jag skulle kunna gå o kolla i affärerna lite.
Gick på P.O.P o köpte jätte fin jacka och vidbyxa åt Vilma, dyyrt. Men värt det! Hon ska kunna ha det nu under våren, i sommar när det är kalla kvällar o när vi är ute i båten. Köpte lite större storlek än vad hon har nu så dem ska passa fram till vintersäsongen. Sätter in bilder nån annan dag. Det var min snälla pappa som tyckte att Vilma behövde dessa, så han bidrog till nästan allt, TUSEN TACK!!! :)
Kl halv sex på eftermiddagen hade jag fixat mig klar för kvällen, så tog bussen till stan o mötte upp Linda. Vi skulle med en massa andra mammor på after work. Skit gott, och trevlig stämning, en toppen kväll!
For hem med sista bussen kl 22:15.

Imorse kl 6 slog jag upp mina blå jätte trött ögon. Kändes som att klockan var mitt i natten. Nåväl klev upp och gjorde mig redo, åt frukost o packade alla saker. Alex rastade hundarna o packade in alla nödvändigheter i bilden medans jag klädde på Vilma, som fortfarande sov.
Lämnade av henne på Lulsundet, hon skulle få vara med farmor/farfar och farbröderna hela dagen. Direkt vi kom in dit o hon såg Joar o Frej blev hon så glad :) Så det kändes inte alls tungt att lämna henne..
Vi for vidare till Bergviken till min far där vi bytte till hans bil ist, eftersom att vår har körförbud pga att den är obesiktigad t om. tisdag.
Nästan kl 9 prick kom vi fram till Skellefteå, där vi skulle ställa ut Rex.
Eftersom att jag inte hade anmält honom själv så trodde jag att det skulle vara en helt vanlig bedömning han skulle gå. Men när jag kikade i Maries program så skulle han tydligen ställas i Avels/Uppfödargrupp.
Ungefär kl 10-11 var det vår tur. Det gick toppen. Trodde att Rex skulle tjorva vid tandvisningen (han brukar inte vilja visa dom när jag vill att han ska stå still, o inte hälsa sådär jätte överdrivet glatt på domare), meeen jag körde med en ny variat. Ist för att säga stå/stanna så sa jag varsågod som jag alltid annars gör. O han blev då jätte glad när domaren kom fram, och han hoppade inte, utan trampade frenetiskt på samma ställe bara :)
Resultatet blev detta:
1:a i Kv, 1:a i Kk och CK.
Även ikryssat på Typ storlek och helhetsintryck: Utmärkt!
Kritiken löd: Similar size, elegant, typical for the breed whit nice necks, good earsettings, good moves(movers) with expressions, wellbonde, correct tail.

Fy fan vad alla var duktiga, man kan ju inte bli annat än mallig ju ;) Alla Rex valpar fick toppen kritik, placeringar o priser, bra jobbat =)
Vi gick vidare men bestämde oss för att fara o äta och fortsätta till Jenny-Ann på amstaff träff.
Väl där tog vi kort, testade Wp och spring pole, surrade och fikade en massa, mkt trevligt sällskap, detta var en toppen dag!

Rex drog på bra, han hade ett relativt stort däck, men spring polen dissade han totalt. Haha, fast jag förväntade mig inget annat. Synd, för den verkar jätte rolig, bra att ha som belöning! Ska fixa upp en här hemma, och introducera den utan störningar, då är jag helt hundra på att han kommer tycka om den :)
Magic fick ej köra nå Wp, vill inte att någon sele skulle nöta på hans sår på magen. Så han fick stå kvar där uppe på gården o vänta med dom andra.
Magic äääälskade spring pole, nästan för mkt! Så detta kommer vi helt klart att använda oss av på honom :)
Jag o Alex var lite sega på att gå in när vi skulle fika, o vi missade helt att alla lämnade sina hundar i bilen. Så vi lämnade Rex o tog med Magge in. Vilken tur att Yaax är sån genomsnäll hund, när vi kom in så viftade han på svansen o undersökte Magic lite grann. Toppen tycker jag, eftersom att han o Magic inte känner varandra, och det kommer en helt okänd hane in på hans revir. Fikat var super gott, o sällskapet kunde inte vara bättre. Åt oss fulla och for sedan hemåt.

Vilma blev JÄTTEGLAD av att se mamma o pappa. Hon vägrade släppa oss sen :D hihi..
Gick ut på en promenad tills maten var klar. Åt middag o nu sitter jag här.

Faktiskt väldigt deppig och nere, väldigt konstigt med tanke på hur bra helg jag har haft. Aja sånt är livet. Det kan inte alltid kännas bra! Så nu ska jag gå och ta en god rök, sen äta choklad (ajja bajja!)..

Jag såg förresten på nå kort som är tagna ca 3 veckor sedan. Det är seriöst skillnad på min kropp. Jag är så nöjd att det äntligen börjar synas, YES :)
Fast man ska väl inte vara alltför glad, man kanske går upp allt sen igen..

HEJ!

image145
Magge gillade det!

image140
Gibson med

image141

image143
Och Lycka, syns det? ;)

image144
Det måste dokumenteras


image146
Rex ser skamsen ut, haha men vem skulle inte  göra det i en ROSA sele? ;)

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja det var verkliegn superbra igår! Måste göras om nån gång! Men Emelie, HP fick ni väl ändå på avelsgruppen. Kan man få CK på en grupp? :D

2008-04-27 @ 09:41:14
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Lisa

Jätte trevlig dag igår!! :) Och så jäkla kul att det gick så himla bra för Rex! Ebbs är stolt över pappsen!! ;)

2008-04-27 @ 10:44:55
URL: http://pluppi.blogg.se
Postat av: Eva-Maria

Åh, vilken toppenkritik - GRATTIS!!

2008-04-27 @ 20:42:14
URL: http://toys.blogg.se
Postat av: Jonna

fan va skoj! Super grattis!!
Han e ju som fin lill rexen:D

2008-04-27 @ 22:03:53
URL: http://jonna1983.blogg.se
Postat av: Nathalie

Åh, ångrar att jag inte följde! :,( Får bli nästa gång helt enkelt! Men fröken kliar och har sig hela tiden samt har fått än mer eksem, så kanske bra att vi var hemma. For dock på djurmagasinet igår och köpte nytt foder, får se om det blir nå bättre.. Snart har hon ingen päls på öronen, hunden! Jag har sagt åt henne att om jag velat ha en nakenhund så hade jag köpt en direkt, så nu får hon sluta tappa päls! :) Såg att dom fått bra alla Rex´s valpar? Gud vad roligt! :D

2008-04-28 @ 12:13:29
URL: http://www.varforstabebis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0