Valborg

Imorn blir det att dricka vin faktiskt :)
Vilma ska sova hos farfar, så då passar vi på att festa lite. Jag kan fan med handen på hjärtat säga att jag gör det väääldigt sällan.. Aja det gör ju inte mig nå, tycker det oftast är roligare ju mer sällan man gör det.
I söndags var det en slappar dag, fick sova länge, 10:30 tror jag klockan var när jag vaknade. Underbart! Alex hade tagit Vilma hela morgonen, gått upp o lekt, sen när hon blev trött igen så la han henne med mig. Tog ut hundarna och aktiverade dom. Så när jag o Vilma klev upp var det bara att äta frukost o bara njuta av en luuuugn dag hemma :)    :)
Alex hade med sig Rex mesta delen av dagen så jag tog ut Magic o Vilma på en promenad mest full med bus. Hann även med lite lydnad.
När vi kom hem så städade jag, så skönt att göra det när man är ensam hemma. Vilma satt bara på golvet o lekte, kröp efter dammsugaren o skurmoppen när jag for runt där :)

Igår var jag med Marie o röntgade Lycka i Gammelstan. Jag hoppas o tror att hon får bra resultat! :)
Marie hade med sig kaffe o nybakta bullar som vi högg in på. SKIT GOTT! Det var roligt att få vara med på röntgen o se hur allt går till, nu är man en erfarenhet rikare.
Ska skicka bilderna jag tog på henne till dig Marie, men hittar inte kabeln..
Aja på kvällen så gick jag o Alex ut med hundarna o tränade lite. Rex var så taggad att träna så han skällde hela tiden, o han är INTE en skällig hund :)

Idag har jag hunnit uträtta en hel del. Började morgonen med att låta Vilma sitta i hennes bumbo o duscha medans jag stod bredvid o gjorde mig klar. Tog en ca 2 timmars promis med hundarna, Jenny Loke o Dogge gjorde oss sällskap. Gud vad vi har mkt att surra igen. Har inte umgåtts med henne på ca 2 veckors tid! Gullbarnen Vilma o Loke satt o "pratade" med varandra mellan vagnarna. Dom om nån har saknat att umgås, jag lovar :) Så imorn ska dom få busa sig less på M&P, visst Jenny? :D
Var hemma kring kl halv ett på förmiddagen. For direkt iväg med Alex o Vilma till Max o köpte mat. Sen till polisstationen där vi gjorde pass åt oss alla. Vilma blev SKITSÖT på kortet.. Lägger upp här sen får ni se :)
Kl två skulle jag vara på mitt nya jobb, fick träffa alla jag ska jobba och gå kursen med. Dem verkar trevliga :) Så den 7 Maj börjar jag.. Shit!
Jag pratade även med dom om att jag ska utomlands, vilka schyssta arbetsgivare, fixade ledigt åt mig utan problem & sa att jag skulle njuta av semstern :) Så hinner gå 2 veckors utb. och sen jobba 6 dagar, sen drar vi!

När jag kom hem var middagen klar. Lekte med Vilma sen gick vi ut med Magic. Vi träffade på en kvinna där bak vid Muddret nästan hon sa att det var en älg där i skogen som inte var skygg av sig. Så när jag o Magic gick förbi såg jag den inte. Den stod typ 3 meter ifrån vägen jag gick på, så Magic hadehunnit fram utan att jag såg. Han stannade ca 1 meter ifrån o stod o nosade o viftade på svansen. Han pendlade mellan att kolla på mig o på älgen. Men han kom tillbaka direkt jag sa åt honom.. Hujja äckliga älg. Jag är ju rädd för sånna ju :) Nu tänker jag inte gå där på ett tag igen. Särskillt inte om jag har Vilma med mig, man vet ju aldrig vad dom gör om dom blir arg.
Blev iaf ute en timme, tränade lydnad o bara busade. Han är lättlärd så det sjunger om det. Så lätt att träna en prylgalen hund. Dom slutar ju aldrig vara motiverade. Man blir ju jätte roliga för dom, haha :)

Aja nu sängen, imorn är en ny dag. Syns på mat o prat tjejer :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Vart ska du jobba? :)

2008-04-30 @ 08:51:32
URL: http://malindas.blogg.se
Postat av: Lisa

ÄCKLIGA ÄLG! Jag är också liiivrädd för älgar. Skyller på min "nära-döden-upplevelse" på lulsunder för ett x antal år sen! HAHA ;)

2008-04-30 @ 09:06:53
URL: http://pluppi.blogg.se
Postat av: Nathalie

Ja,visst det får vi göra :) Wilda är nog leksugen hon med ;-)

2008-05-03 @ 17:33:12
URL: http://www.varforstabebis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0