Storstädning

Jag älskar att städa, haha! :)
Skulle egentligen ha åkt med Malin och Lisa till IKEA idag, men kände att jag inte hade råd med allt jag ville köpa, så jag får ta det ngn annan gång ist.. Men Sofia var barnvakt åt Vilma idag iaf, hon hade henne mellan kl 10-12, perfekt. Då fick jag det stoor städat här hemma. Det är inte ett dammkorn eller ngt nån stanns. Alex tyckte det luktade gott och var jätte fint när han kom hem :) Hos Sofia hade allt gått bra med Vilma, hon hade varit jätte glad och busigt som vanligt! Bra att hon får vänja sig vid Fia..

Idag ringde dom från SSAB, Alex ska dit på arbetsintervju.. Det är ju typiskt att båda två kanske får jobb nu när en utav oss fortfarande måste vara hemma med Vilma.. Missuppfatta mig inte nu. Båda vill vara hemma med henne, det är underbart. Men båda två vill ju ha ett arbete där möjligheten till fortsatt anställning finns. Nog för att vi ska börja plugga snart. Men får man ett välbetalt jobb man trivs med och får fortsätta så skjuter vi nog upp studierna ett par år :) Kan vara skönt att få spara ihop pengar, resa och kanske köpa ngt eget boende.. Jag vill bo i ett STORT hus, lite åt sidan.. Hade kunnat tänka mig Rutvik, jag trivs där!

Igår var jag på Hundhuset, skit trevligt och nyttigt var det. Jag hade med mig endast Magic denna gång. Han blir så glad av att få komma dit, han fullkomligt älskar andra hundar. Jag vill att det ska fortsätta vara så! Första och andra ggn vi var där så var han lite osäker när han kom in, reste raggen och svansen lite. Samma i början då han hälsade på vissa hundar då. Men nu när vi kliver in blir han inte det minsta osäker. Han har vuxit i sig själv och känner sig trygg med mig :)
Var med på övningarna, det gick bra! Jag hade bara velat att han inte ska gå så mycket snett bakom mig, utan mer på sidan om mig. Men samtidigt tror jag att det är ett gott tecken att han går bakom ist för framför..
Han fick hälsa på rätt många hundar, även gosa o busa med dom jag ville, han läser av andra hundar väldigt bra, tror även att han har ett självsäkert och bra kroppspråk, ingen hund som missförstår honom heller :)
Vilken tur att jag valde att Rex skulle få stanna hemma denna gång, för det var säkert minst 10 små sånadär collies där. Han hade bara mått dåligt och blivit stressad, min gubbe :/
Tar honom nästa gång ist!

Imorn ska vi kanske iväg och göra pass till mig, Alex och Vilma. Antar att Vilma kommer att se jätte rolig ut på kortet eftersom blixten brukar vara jätte stark i sådana där automater, haha :)
Tänkte även köpa mig en stegräknare imorn, Linda och Therese, jag vill vara med i er tävling, haha.. Vad är det för regler och mål? ;)

Ne nu ska jag göra kaffe. Och sen lägga mig bredvid  Vilma och gooa..


image133

Mysigt va? ;)


Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala

söta hundar
Jag ska på hudvårdsundervisning i dag på kvällen. Vad ska du göra i dag förutom att städa?

2008-04-10 @ 14:24:23
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Marie

Du får komma och bo hos mig :)

2008-04-10 @ 14:41:38
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Linda

Minst 10 000 per dag till att börja med, men du lär ju vinna med häst längder med tanke ¨på att du har hund :-) I sommar ska vi öka, nu vill man ju inte gärna vara ute i slasket :-)

2008-04-10 @ 19:28:58
URL: http://www.neoelian.webblogg.se
Postat av: Erica

såg i lindas blogg hur mkt du hade gått och du måste ha inställt stegräknaren fel. Har du kontrollräknat? Stegat hundra steg och sett om det har stämmt?

2008-04-10 @ 20:30:51
URL: http://humilis.blogg.se
Postat av: Erica

Nu läste jag i therese blogg=) Det kan hända att du tar stora steg för jag får mkt mindre steg nu mer jag också. Även fast jasg går långt. När man svansar runt på stan så får man massor av steg utan att ens behöva promma. Jag räknar bara stegen när jag är ute på promenaden. tror många har på sig den hela dagen och räknar vilket ger fler steg. Och då får du steg när du sätter dig, när du ställer dig upp osv.

2008-04-12 @ 09:33:48
URL: http://humilis.blogg.se
Postat av: Jenny

Haha, gillar han inte shelties, eller? ;) Gud, så söta de är tillsammans :)

2008-04-12 @ 13:52:01
URL: http://pudelstaff.cybersite.se
Postat av: therese

Jag hade på mig den när jag var ute och gick runt på stan osv och på babysången..
Visst, man får ett steg av att sätta sig osv men då har jag även gått till affären och tillbaka utan den så det jämnar ut sig även om man sitter och sånt med den, har ju inte på den här hemma mer än om jag städar för då går man ju mkt med dammsugaren osv :)

2008-04-12 @ 18:25:30
URL: http://honsomhetertherese.blogg.se
Postat av: therese

just ja..
sen räknar vi ju som på "vem som rör sig mest" och då blir det ju att den med mest steg rört sig mest ändå så :)

2008-04-12 @ 18:26:13
URL: http://honsomhetertherese.blogg.se
Postat av: Marie

Vi med! Det ska bli superkul! :) Det är ju utställning i skeå den 30:onde så han får ju följa med oss dit då. Och gå på amstaffträff :) Om du vill kan jag ställa honom också.? Han går ju inte i samma grupp som Lycka.

2008-04-13 @ 09:51:59
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Marie

Ja fast jag menade ju i Piteå :) Inte i skeå. Det är ju den som är snart om någon vecka, ska ni gå på den förresten? Ni kan ju komma och titta på :) Det fanns typ ingen bra infosida, men den är ju internationell och så :)

2008-04-13 @ 17:22:05
URL: http://rudies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0