Nya krafter

Jag tror att jag har fått nya krafter att ta tag i min kropp o hälsa nu.
Jag har iaf insett att enbart styrke träning inte är ngt för mig, utan att jag måste gå på pass. Dessutom när jag inte ens får träna alla maskiner o så då ids jag helt enkelt inte fara till slut. Jag tänkte först skaffa kort på Inpuls (världens bästa gym!) nu innan sommaren. Men eftersom att både jag och Alex ska jobba, så kommer vi inte ha tid för NGT annat alls. Eller kanske ska man säga lust ist för tid. När vi väl är lediga så kommer vi vela ägna tiden åt VILMA, varandra o hundarna..
Jag har iaf börjat gå minst 1 riktigt lång promenad varje dag, nästan slutat äta godis, fika o annan slisk + att jag inte äter mig propp mätt varja gång jag äter mat. Detta har iaf resulterat i 1,4 kg mindre. Kanske inte så mkt, men jag är nöjd :) För mitt mål nu är bara 0,6 kg till, det är iaf realistiskt..  Sen vad mitt mål är i slutändan är några kilo till :) Men det är nog efter sommaren.

Hundarna kommer också att få vara själva rätt mkt i sommar, men det är dom ju aldrig annars o kommer inte vara sen, så det tar dom nog ingen skada av. Dessutom har dom ju varandra, och dom kommer ändå att få all aktivering dem behöver. För just nu får då iaf Magic mer än vad han kräver, vi har kommit på att vi nog överaktiverade han nu innan hans operation. Så slut med det :)

Vi kommer måsta ha VÄLDIGT mkt barnvakt åt Vilma i sommar. Folk kanske tycker det är helt fel, men vi behöver alla pengar vi kan få just nu. Det har varit stora och många utgifter på sistonde som varit oväntade.. Vi ska iaf spara ihop så mkt som möjligt, det är vi faktiskt för det mesta rätt GRYMMA PÅ ;)
Sen när vi är lediga tillsammans så ska vi bara njuta o slösa allt vi kan, haha!
Men ett är då säkert det är att Vilma kommer ha så kul hos mormor/morfar, farmor/farfar, moster o faster.. Antar att det kommer vara där vi söker vår hjälp :D Hon älskar dom och dom henne, kan det bli bättre??
Men lite gruvar jag mig kan jag då säga, jag lämnar typ aldrig bort henne. Hon har endast sovit borta 2 ggr på 9 månader, men nu måste jag vänja mig, har ju inget annat val =)

Imorn blir det nog att knalla till stan med Magic o Vilma. Möta Linda och bara surra på. Sen ska jag faktiskt gå hem också. Om jag nu inte stupar i ngt dike innan, haha.. Då ska jag inte glömma stegräknare!
Jag har inte bestämt mig riktigt, men antar att det blir så. Måste ha ngt att fördriva dagarna med. Dessutom får jag motion, hunden aktivering, Vilma får komma ut + att hon lär sova lite och det är bara bra :)

På fredag blir det afterwork med tråden, om man får följa? :)
Och lördag utställning i Skellefteå (önska mig lycka till!), så många amstaff, tror inte Rex kommer gå så långt. Men jag är mest ute efter en trevlig dag, social/miljöträning, och amstaffträffen efteråt såklart :)

Såååvaa nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit ni gör de verkligt jättebra som jobbar båda hela sommaren!:) men va trist att inte tillbringa sommaren med Vilma. Hoppas iaf att ni klaffar era "helger"/lediga dagar samtidigt. Sååå trist att gå om varandra. Ska ni på afterwork på fredag?? vart då?

2008-04-23 @ 23:30:29
URL: http://fibbz.blogg.se
Postat av: Marie

Jag tror det kommer gå superbra för er i sommar. Ni verkar ha bra koll över situationen och det blir ju vad man gör det till. Själv är jag då så himla glad över att jag itne ska jobba nå i sommar, hehe. :)

Ska bli superkul på lördag. Pratade med John, men har var nog ändå mer inne på att vi tar egen bil. Vi vet ju som inte vad som händer efter skeå och det kan hönda att vi stannar till hos pappsen och säger hej på hemvägen om vi inte är för trötta.

Jag är lite inne på ditt spår, det är många fina hundar med så man ska inte he några förväntningar, men det kommer ju bli en riktigt trevlig dag och det är huvudsaken. Jag ser det inte så mycket som en tävling hundar emellen, utan mer som ett tillfälle att få en individuell bedömning på Lycka. Det är det jag är ute efter. :)

2008-04-24 @ 07:07:15
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Låter klokt att inte skaffa träningskort innan sommaren för på sommaren har man ju inte tid och vill ju helst inte stänga in sig på ett gym heller.. :) Jag tränar oftast ingenting på sommaren om jag ska vara ärlig haha. :D blir bara promenader och springturer - på sin höjd!

2008-04-24 @ 12:32:19
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0