Nu kommer det!

Har inte haft varken tid eller lust att blogga på ett tag, men nu kan jag väl offra mig lite :)
Denna vecka har jag mest hållit på att göra om klädkammaren till Vilmas rum. Började med att rensa ALL skrot vi hade samlt på oss, shit vad mkt! Säkert 6-7 st banankartonger + 3 st IKEA påsar fulla.. Sen har pappa varit snäll och tagit emot 2 st kartonger med saker vi ska behålla. Han ska förvara dom åt oss. Men det känns skönt att få bort en massa skit, eftersom vi inte lär bli långvariga i denna lägenhet, då har vi inte så mkt att flytta över sen!
Nu har jag iaf kommit så långt att jag har spacklat hela rummet ikväll, förutom bakom garderoberna. för jag orkar inte flytta dom själv.. Så imorn blir det slipning och målning, så efter helgen är förhoppningsvis hennes rum klart :D
Det tar så lång tid eftersom att det nästan bara är jag som gör allt, Alex ville inte ens göra om rummet, så då sa jag att han skulle slippa allt göra, bara jag fick fixa det, och det gick han självklart med på :)
Vi ska måla vita väggar, med knallrosa och limegröna stora stjärnor på, blir väl rätt okey iaf..
Sen nästa vecka innan torsdag ska vi till IKEA och köpa lite nya saker dit :)

Vi har idag bestämt oss för att göra ett seriöst försök med att börja om med 5 min metoden på Vilma, shit vad det går dåligt! Jag lovar, ju äldre dom blir detso mer medvetna dom är, och desto svårare.. Aja jag tänker iaf inte ge mig, ska prova detta i 1-3 veckor nu.. Bara jag som tycker så synd om gumman vår :(
Vilma kryper överallt och hela tiden nu, skit kul är det.. Mer att hålla koll på eftersom att hon reser sig efter allt. Provar sticka fingrarna i eluttag osv. Men så mkt roligare :)

Igår hade vi världens mys kväll, jag Alex och Vilma. Vi hade fått låna Solstorm av Jenny o Fredrik. Så vi tog för en gång skull en tidig kväll och kröp ner i sängen och såg den tillsammans. Vilma fick somna mellan oss. MYYS :)

Idag har vi även fått hem vår nya soffa, gud så fin den är! Stor och härlig att ligga i. Dessutom mycket stilrenare än den förra.. Den passar vår stil bättre, och matchar tvn perrans :) Lite soffpotatis man kommer bli nu då!

Nu ska jag äta Max maten Alex just kom hem med.
Förresten vilka ska på babysången imorn? :)


Kommentarer
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Åh kul med ny soffa! :) Vi får nog våran om någon vecka vi med. :) Är less på att sitta på golvet på bäddmadrasser. :D

2008-04-03 @ 22:43:18
URL: http://www.catti.se
Postat av: LInnea

Jo det är vi som brukar vara på hundhuset. =). Det var faktiskt yvonne Fång vi var till med Pepi. Har även för kanske 3 års sedan varit till Åke Naalisvaara men rekomenderar heldre Yvonne i sådana fall. Inte för att Åke Inte var duktig vilket han var men Yvonnes metoder funkade bättre på Pepi och bättre för mej. Allt hänger nu bara på att jag genomför allt och inte slarvar.. =P. Om du undrar över nå mer är du alltid välkiommen att komma fråm på hundhuset eller maila mej. [email protected] . /Linnea, Pepi och Lysa

2008-04-07 @ 15:34:08
URL: http://www.pysmys.se
Postat av: Marie

Självklart kan jag det! Det vore jättesnällt :D

2008-04-08 @ 10:48:08
URL: http://rudies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0