Livetleker, iaf nästan :)

Har varit ute i ca 2 timmar idag. Gick till stan med Rexen och Vilma. Lilla Magic får tyvärr inte gå så han fick vara hemma. Tyckte så synd om honom när jag lämnade han! :(
Det var toppen väder ute, mkt folk och hundar. Nu har ju även alla cyklister tinat fram.. Rex skötte sig toppen idag! Han var lugn och fin i stan, gick vid min sida utan att ens försöka streta i kopplet.

Igår träffade jag förresten en kvinna och en man som sa att dom spanade in min otroligt fina hund. Tror ni man blir ngt paff? ;) Det är sällan man får komplimanger, utan oftast sneda blickar. Så jag sa vänligt tack så mkt, hihi.. Rex blir dessutom väldigt glad då han får hälsa på folk vi möter ute sådär. Måste nu träna han att inte hoppa, för han blir så exalterad att alla tassar sällan kan vara kvar på marken samtidigt.

Aja Alex hämtade oss iaf i stan, Magic blev glad när vi kom hem.
Ska tillbaka till vetrinären idag, för hans sår har spruckit upp. Så nu ska det få läka öppet. Jag blir inte klok på denna röra! Tycker dessutom väldigt synd om Magic, han är hängig och deppig samtidigt som han så gärna bara vill busa och vara ute i det fina vädret med oss andra. Men jag tror att det kommer vara lättare att hålla rent nu när det är öppet..

Funderade först på att fara till Hundhuset ikväll, men blev jätte sugen på BHK ist :D Bara det att jag inte har ngn långlina till Rex. Måste ha det, vågar inte släppa han nu i början av tränings säsongen.. Vill träna upp allt gammalt först :) Har dessutom inte pengar att köpa en nu.. Men jag får väl skjuta på det till nästa vecka ist!
Det ska bli väldigt intressant att träna tävlings lydnad med Magic. Han är lite mer slow än Rex, men samtidigt så suger han åt sig som en svamp. Och väldigt obrydd om andra hundar. Så vi kommer nog snabbt se resultat! ;)

Nu ska jag städa vidare, passa på medans Vilmisen sover middag.
INGET KAN FÅ MIG PÅ DÅLIGT HUMÖR IDAG =)

Kommentarer
Postat av: Pia

Går det vara på BHK nu? :) Är det inte en massa snööö?

2008-04-16 @ 16:15:25
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Marie

BHK eller Hundhuset? Jag är på. Tror dock att det är rätt blött på BHK.. :)

2008-04-16 @ 16:19:35
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Eva-Maria

Om du går in på MDH's hemsida så ska det stå där har jag för mig, har tyvärr dålig koll på bostäder i Eskilstuna. Men om du vill bo i Västerås istället så är det www.bostadvasteras.se som är det bästa - där ser du alla lediga lägenheter. MDH har gratis tåg mellan Västerås och Eskilstuna, jag pendlar och det går hur bra som helst =)

2008-04-16 @ 17:04:19
URL: http://toys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0