Inte gravid!

Haha, nej nej jag är INTE gravid :)
Vill inte ha en till knoddas ännu, ska förhoppningsvis plugga eller arbeta lite innan. Måste komma ut och bli gamla sociala Emelie innan nr. 2 är på G :)

Vad trist det är att sitta inne en sån här fin dag! Funderar på att fara och sola sen när Alex kommer hem från skolan. Jag behöver det! Kan unna mig det ist för att köpa godis ikväll :)

Eftersom att Magge inte får gå ut och röra på sig, endast rastas av. Så måste vi ju aktivera han på ngt sätt.. Så igår kväll skar jag en massa små korvbitar och tränade lite lydnad här hemma.
Shit vilken arbetskapacitet denna jycke har! HELT SJUK, jag lovar.. Han är som en schäfer, haha!
Han flämtade, grymtade om vartannat.. Alex sa att det verkligen märktes att han älskade det. Magic tappade inte fokus en enda gång på 30 min. Och så länge kräver jag inte total kontakt av en 9 månaders.. Han var iaf jätte duktig, nu sitter snart zick zack klockrent :)
Fot började vi med, han satte sig snyggt vid sidan och höll kontakt. Började med att gå 3 steg, han behöll kontakten. Så vi gick 5-10 meter och han dimpade inte ner med blicken en enda gång :) Snabb lärd!

Körde Rexen med. Det gick toppen som vanligt när man kör tävlingslydnad. Särskillt nu idag när han blev svartsjuk på Magic som fick arbeta innan honom + att det var totalt störningsfritt, förutom galna Vilma som kröp omkring kring våra fötter :)
Jag måste sluta visa med handen att han ska komma till sidan vid inkallning, för nu gör han det av sig själv och blir endast förvirrad av mitt visande..
Zick zack sitter nästan för honom med. Fot var perrans, helt om halt är klar. Nu ska jag börja köra höger och vänster svängar.
Men han gillar att arbeta. Nu ska jag ta mig i kragen när det är varmare ute. Så om ngn vecka börjar jag väl hänga på klubben minst 1-2 dagar i veckan :)

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Underbart med en arbetande schäfer-mentalitet i en amstaff - kan det bli bättre? =)

2008-04-18 @ 14:39:41
URL: http://toys.blogg.se
Postat av: Jonna

kanon=) om du vill träna rex me zekes närhet så kan ja ju bara ta en vovve:)

Nästa vecka? Jo ja mår bara bra, dock grymt less å va tjock nu. haha

2008-04-18 @ 17:38:00
URL: http://jonna1983.blogg.se
Postat av: Sofia

Jo de tycker jag att vi gör :)
Hur gick det för Vilma på vårdcentralen?

2008-04-18 @ 21:12:51
URL: http://deeya.webblogg.se
Postat av: Eva-Maria

Toy kan hela LK1 och nästintill hela IPO1-programmet MEN bara när han känner för det - så drygt!! Tiken som vi eventuellt ska ha i höst ska iaf ha mycket motor och stor arbetsvilja, får hålla tummarna för det =)
Har nyss varit och tränat med Clemman som var riktigt duktig, snart blir det fotbolll då Husse ska spela och i morgon ska vi till utställningen och kika en sväng, sedan blir det lugnt. Har du ngt roligt inplanerat?

2008-04-19 @ 12:48:31
URL: http://toys.blogg.se
Postat av: Nathalie

Ha ha, tackar :) Det är ingen fara, jag glömmer lätt bort det själv, att man börjar bli såhär gammal :P ha ha

2008-04-19 @ 16:49:43
URL: http://www.varforstabebis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0