25 378

Lilla söta Vilma var tjurigare än vanligt ikväll, hon ville minsann inte somna. Men jag pratade med Jessica i telefon nästan 1 timma, och då somnade hon tillslut. Men som vanligt då hon har legat för länge i min famn, så vaknar hon direkt jag lägger ner henne i hennes egna säng, det blir väl tomt o kallt, antar jag?
Men 2 ggr fick jag sätta in tutten och stå kvar ett tag, sen nu sover hon nog för natten *peppar peppar*...

Hur som helst så pratade jag o Jessica om att tävla o träna lydnad med hundar. Hon ska tävla nu på söndag, det kommer nog gå jättebra för dom :)
Jag har iaf bestämt att jag ska tävla Magic i september (vet ej exakt datum), blir ngt som peppar mig att köra ordentligt och noga. Kommer bli mkt jobb, men förhoppningsvis går det bra.. Jessica ska börja hjälpa mig, det är jag mkt tacksam för :D Alltid kul att träna med andra!

Idag så skjutsade Alex mig, Vilma och Magic till stan kl 10 på morgonen när han började skolan. Mötte upp Linda&Nike vid Shopping, gick runt o letade en parkbänk i solen. Hitta till slut en ledig vid Smedjan. Satt o surrade om himmel o jord i 1 timme sen tog vi oss även en promenad ner mot Gültza så Magic fick vara lite lös och springa, haha och det gjorde han :)
Vid gick tillbaka mot stan, Linda skulle äta lunch på Waldorf med Lasses mamma, som snäll som hon är även erbjöd mig lunch, men hade tyvärr ingen stanns att lämna Magge så fick tacka nej.
Gick iaf hem med honom, stannade till på Lulsundet. Vilma fick mat och Magic däckade ute på deras soliga altan i ca 30 min. Då drog vi oss hemåt, sköönt att äntligen vara hemma! :)

Alex hade varit ute o cyklat med Rex i 30 min, så han var nöjd o belåten.. Skönt att inte komma hem till en annan oaktiverad hund :)

Vi hade iaf noll lust att laga mat, så mamma o jossan bjöd oss på jättegod mat. Klyftpotatis m. snitzlar, sallad och beasås :) Mums.. Jag åt så mkt att jag halvt sprack!
Jag var snäll o diskade allt efteråt, eftersom att vi bjöd in oss själva på middag ;) haha..
Jag kände att jag var sugen att vara ute i värmen (trots att det var kväll :) ), så jag tog mig en jogging tur med Rex. Han sprang fint vid min sida, mötte inga hundar!
Var ute i 30 min, shit vad dålig kondis jag har.. Nu ska jag jogga 3/dagar i veckan till sommaren. Det är ju så skönt :)

Stegräknare landade iaf på 25 378 idag, tjohoo! :)

Nu duscha sen sova.

Kommentarer
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Oj HJÄLP vad många steg!! :O Härligt. :)

2008-04-25 @ 07:28:27
URL: http://www.catti.se
Postat av: Jonna

precis, Å maaaaj gaad. Hur mkt som helst har du ju gått:)Ja borde oxå skaffa mig en stegräknare!!

2008-04-25 @ 08:59:48
URL: http://jonna1983.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0