tisdag!!

imorn onsdag, nice :)
idag har lisa o ebbs varit här, lika trevligt som vanligt! släppte dom på isen så de skulle busa, men rex var mest intresserad av att springa och slänga sig och gnida hela kroppen samtidigt.. vad tacksam hund man har :)
haha o jaa, jag släppte han själv, utan alex ;) sån larvpelle jag är.. var faktiskt inte orolig att det skulle komma ngn hund, utan mer orolig att isen skulle braka! hehe.. men vi hade ändå bottnat, och vilma fick sova i vagnen på stranden :)

har funderat och funderat.. och kommit på att:
jag blir ju livrädd om jag hör ngn ropa på sin lösa hund ngn stanns, börjar genast spänna rex koppel och dra han emot mig.. så då blir ju självklart rex vaksam och på spänn, inte så konstigt..
men ggr jag har rex lös, och ngn lös hund kommit fram då är jag inte alls lika nervös.
måste bero på min hundrädsla för större hundar? eller?
nog för att det är rex jag är rädd om ifall ngn arg hund kommer fram.. skulle slåss för kung och fosterland för min lilla hund! men jajja.. jag blev inte klokare av det här som jag trodde jag skulle bli.. snarare tvärtom :) hehe..

vi var iaf ute 1 1/2 timme, nästan 2 tim. skit skönt tyckte hundarna!
och rex var lika duktig vid hundmöten idag som igår :D han varken höjde svansen, stirrade in sig eller spände sig!!

nu ikväll ska jag baka bröd, så vi har ngt gott framför teven ikväll..
funderar på att komma till rutvik ikväll, om ni nu ska hänga där?? :)

tack förresten för alla tips om vars man kan framkalla kort!

hejdå

Kommentarer
Postat av: Anonym

Se! Han kan bete sig jättebra! Så länge inte du reagerar på hundar gör inte han det heller. :) Det är bra att du är försiktig, det är när du blir osäker han tänder till, han vill ju skydda dig från det som gör dig rädd. Han är så fin Lill-Rexen! :)

2007-11-28 @ 07:27:01
URL: http://rudies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0