Vi har nog lite otur :)

tur att man kan skratta åt smärre missöden iaf! :)
jag alex o  vilma var senare idag iväg till växtriket för att köpa julgran o allt man måste ha till, men där hittade jag endast fina pumlor, glitter, och stjärna, men ingen julgra, fot och belysning..
tyvärr. så hade inte tid att köpa hälfte där och sen fara till nästa äffär o köpa resten eftersom att alex hade träning på  45 min.
så vi for till rusta där vi visste att allt fanns, kanske inte riktigt just dom pumlor jag ville ha, men helt okej. men skit samma tänkte vi, julgran som julgran :)
när jag hade hittat ALLT vi behövde så skulle jag snabbt betala för att hinna hem så var det nå fel på bankens "täckning" lr vad dom sa, så kunder bara betala kontant, och vi hade ju inga kontanter och hade inte en minut över att hämta ut pengar heller.
så vi åkte hem utan julgran, funderar starkt på att skita i en julgran i år :D

Förresten, vi bestämde idag att hela min familj (alex, vilma, mamma, pappa, josefine, bror, sofia, tindra) ska äta julfrukost och så här hemma hos oss på juldagsmorgong/förmiddag. jättemysigt! :)
Dom ska komma kring kl 10, sen ska vi nog äta, öppna lite klappar och bara mysa o så!
känns skit kul, för nu hinner jag träffa nästan alla på julen, eftersom att vi ska fira hos alex föräldrar på eftermiddagen/kvällen.

____________________________

Idag var jag och Alex  ute på en långpromenad med Rex och Vilma. Då mötte vi en kvinna som hade det lite besvärligt med sin hund som var alldeles galen mot Rex, bara flög runt i kopplet och lät illa. Rex som fortfarande har det lite svårt för mörka långhåriga hundar (sen han blivit påhoppad av 2 st), svarade tyvärr upp med att låta tillbaka, men slutade snabbt vid ti!llsägelse!

Då kommer en 3:dje kvinna som passerar förbi och säger spydigt:
- Ja, nå förstår jag att er hund gör sådär när ni slår den! Jag har sett er slå den flera ggr!
- Sånna som ni ska inte ha en sån där hundras!

Sedan går hon vidare..
Jag ropar efter henne vad fan hon menar, att hon får förklara sig och inte bara gå därifrån, och att jag ALRIG någonsin skulle använda våld mot Rex!

Jävla kärring! För det första, vadå förstår att vår hund gör sådär, det var inte han som kastade sig i kopplet så vi knappt kunde hålla i han, det var ju den andra. Rex skällde endast tillbaka men slutade direkt vid ett - Hörrudu!

Och vars ifrån får hon att hon SETT oss SLÅ Rex. Det skulle vi aldrig göra! Både vi och alla som känner oss skulle kunna lägga sin arm och ben på det inte stämmer! Dom vet hur mkt vi älskar han och endast vill hans bästa! Jag skulle dö för han!

Hur fan kan hon bara kläcka ur sig sådant, och sen bara gå därifrån och fortsätta skrika saker.. Inte ens stanna o förklara sig?! Hon var kring 50 år också, alltså inte ngn 14-årig vi snackar om...Jag tycker fan inte att man säger vad som helst till folk sådär! Fattar dom inte att man tar jätteilla vid sig, man blir ju både jätteledsen och arg! :(


Usch ne, ville bara skriva av mig..

________________

Ne nu ska jag ägna mig åt min älskade dotter ist för datorn, sätta oss i babygymmet o leke så gott det går ;)
HEJDÅ!


Kommentarer
Postat av: Catti

Men fan vad STÖRD!! Hon måste ju ha haft stora problem alltså. Ojoj.

2007-12-16 @ 17:43:51
URL: http://www.catti.se
Postat av: Anonym

Konstiga männskor finns det överallt. Tråkigt är det.

Haha, ni har ingen tur med julpyntet i år. Ni får komma till oss och mysa lite i julgransbelysningen istället :)

2007-12-16 @ 18:43:48
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Pia

Men vilken jävla kärring! Finns många konstiga typer.. Imorgon ska jag köpa gran, hittade ingen i skogen. Får se om jag köper en plast eller riktig. Är ju så mysigt med en riktig=)

2007-12-16 @ 19:21:42
Postat av: Lisa

Vad var de för nån surfitta?! Fan vad otrevlig! Hon kunde ju åtminstone förklarat sig. Men antagligen så gjorde hon inte de bara för att hon vet att hon hade fel! HATAR såna där människor. Ge Rex en puss från mig och Ebbs! :)

2007-12-16 @ 20:17:53
Postat av: Catti

hehe jaa. Vi brukar göra egna julkort. Det är mysigt att pyssla. :D Och nej, hon verkade inte vara riktigt klok.

2007-12-16 @ 23:35:15
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0