nu har sötnosen somnat

äntligen har lilla familjen fått lite bättre rutiner! förut somnade vilma kring halv 2 på natten, det har hon gjort sen BB, men nu har jag börjat ta upp henne på morgonen när hon vaknar första ggn kring sju, halv åtta och så leker vi lite, äter och myser, så då somnar hon tidigare på kvällarna, känns såå bra! :D
jag o alex får lite tid för varandra på kvällarna nu ju!

alex är hos jonas och dircker nån öl, jag skulle egentligen följa med dit en sväng och lämna vilma hos mormor, men det kändes så onödigt.. mamma var trött och vilma också, ingen bra kombination.
så jag vilma o rexen har myst på här hemma med tända ljus, julmust och en massa gott godis! :) jag älskar att bara få vara för mig själv ibland, haha enstöring jag vet :)

det är nå småkillar som har fest här på kvarteret så det är mkt folk som springer omkrign och kissar och lever om.
men sålänge de inte är utanför oss så bryr jag mig inte.
rex tycker inte om när det är livat på baksidan sedan grannens fest spårade och det stod poliser på VÅR baksida med en nerpundad man som skrek.och sparkade grannens hund och höll på.
hur fan dum är polisen egentligen???! så ser dom att det står en jätte uppstressad hund i fönstret och skäller och så går dom inte ngn annan stanns? stackars rex, vi var ju inte ens hemma, utan påväg till boden alive..
men vi fick vända om hem och hämta honom så fick han följa med oss ist.
¨så typiskt, för just den kvällen tänkte jag lämna nyckeln i brevlådan så jocke (grannen) kunde hämta upp rex till han ifall det skulle bli nå, för jag såg att dom drack hos grannen, men tänkte att det inte var ngn idé eftersom att grannen som hade fest är vuxna människor plus att dom hade småbarnen hemma.. hujja stackars barn! skulle aldrig utsätta vilma för ngt sådant!!

jag har även som vanligt hunnit prata är ca 1000 ggr med jenny i telefon ikväll :D, hon o fredde skulle bara vara hemma o se tv, tänkte gå förbi, men nu när vilma sover vill jag inte väcka henne.

idag på förmiddagen var jag o vilmis på växhuset, träffade andra unga mammor, fikade och surrade en hel del. ska börja gå dit oftare nu, alltid  kul att lära känna nytt folk tycker jag :)

imorn ska vi till stan lr storheden o köpa julklappar!!! äntligen :)
Vilma ska få en hoppgunga, kanske en gåstol och lite kläder vad jag vet än så länge?
Rex ska få ett nytt halsband o koppel, ngt stort ben.
Alex ska få en års prenumeration på Fightingclub och underkläder.
Joar o Frej leksaker.
Vad Josefine min syster ska få kan jag ej skriva eftersom hon läser min blogg :)
Mamma pappa o gamlingarna ska få kort på vilma o rex!
Sen ifall våra pengar räcker ska jag även köp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0