Korten

Yes, idag fick vi dom! Och gud så fina dom var, har ju ingen värsting kamera, men den duger verkligen :)
Nu ska vi bara sätta oss ner och välja ut vilka av förstoringarna vi ska ge bort, och vilka vi ska ha kvar till oss själva, synd bara att det är så kort kvar till julafton, annars hade jag beställt mer bilder att ge bort!
Nåväl det får duga :)

Har varit  hos läkaren med Vilma idag, hon har ätit mindre än hälften så mkt som vanligt, spytt vattnigt och mkt, och varit hångig.. Sen igår kl 21 åt hon bara ca 50 ml (ca 200 ml i vanlig fall) och somnade.. Sov oroligt hela natten. Men ville absolut inte äta varken, ersättning, bröstmjölk, gröt eller mosad potatis. Fick inte heller i henne ngn vätska alls. Så ringde och pratade med dom på Björkskatan VC, dom ville att vi skulle komma så de fick kika på henne.
Han tyckte att hon såg röd ut i halsen, så hon har nog ont, och vill därför inte äta, stackars liten :(
Men endast om febern stiger, hon spyr nå mer eller vi ej får i henne nog med mat ska vi tillbaka och ta prover imorn, men hon är nog bättre tills dess tror jag :)
Synd bara att vi inte kan träffa Jenny & Loke, för hon kan ha ngn släng av magsjuka, det visste dom inte.. Och lilla Loke ska inte bli smittad! :)

Har även hunnit dammsuga nyss, riktigt ordentligt´! Hade tänkt fara och träna ikväll, men jag känner att jag måste fixa iordning här hemma innan jul, det är viktigare.. Får ju som sagt röra mig rätt mkt iaf på dagarna när man har hund :)

Imorn blir det iaf en riktig långpromenad på Björx! Marie, Lycka, Lisa och Ebba skulle komma och gå med mig och Jenny! Skit trevligt! Synd bara att Rex inte kan busa med dom andra vovvarna, får bli koppelträning för han som vanligt :( Känner mig som världens sämsta hundägare!

Jag var hos min mamma och bakade pepparkakor igår, skit goda blev dom, mkt godare än köpes faktiskt :)
Fast jäkligt fula, hahah! Men även efter baket saknade jag julkänsla, vars är den??!
Ska slå in alla julklappar vi köpt imorn, så kanske den kommer tillbaka.. För jag tror den försvann med att snön smälte bort..

Nu har jag förresten slutat amma nästan helt, hoppades på att brösten skulle stanna någorlund stora iaf, men icket! :/ Nu jävlar ska jag börja spara till en operation.. Fast ska inte operera dom förrän jag helt säkert vet att vi är klar med bejbisar i detta hus :D

Ska städa vidare nu medans lilla Vilma sover, skriver väl lite senare också!

Kommentarer
Postat av: Catti

men Emelie inte behöver du väl operera brösten!? Jag tycker fan inte det är fint med stora tuttar, och tänk bara på vilka hängisar man får senare. Fast det där gör du ju som du vill. Tycker var och varannan har sillisar här i stan. Massa som är yngre än mig ju!

Stackars Wilma! Hoppas hon blir frisk snart. Krya på er!

2007-12-19 @ 16:48:44
URL: http://www.catti.se
Postat av: Anonym

Jasså, jag som tycker du är en sån himla bra hundägare som är försiktig och har han kopplad både för eran och andras skull. Det är inte värt att chansa om något skulle hända. Han verkar ju så himla nöjd och han är så duktig. Nä, bättre och mer ansvarsfull hundägare för man leta länge efter säger jag!!

2007-12-19 @ 17:30:33
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Pia

inte behöver du operera dig hörru! Du är fin som du är! :) Kram

2007-12-19 @ 18:32:47
Postat av: Sofia

Tackar :) Jag har väl gjort så gott jag kunde...
Hoppas Vilma kryar på sig :)

2007-12-19 @ 19:34:51
Postat av: Anonym

stackars "mosters" flicka. Snart är hon säkert bra igen. Hon har ju som adlrig vart sjuk så någon gång måste de ju komma, man får tänka så :) Måste se korten imorgon.. :)

2007-12-19 @ 21:36:01
URL: http://fibbz.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja men det lät ju jätte kul. Det tycker jag du ska göra :) Jag vet inte vart det blir. Vi kan ju alltid vara hos mig men då är det ju kruxet med att sig till och från. Jag vet inte om de har hittat på nå ställe, men jag ska höra med Mallan imorrn :)

2007-12-20 @ 20:16:21
URL: http://rudies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0