5-min metoden

Jag och Alex har bestämt att vi ska börja använda oss av den från och med idag.
Så nu är det tydliga och klara kvällsrutiner för Vilma hädanefter, vid kl 19 släcka ner lite, bada, äta, sedan mysa i soffan ca 20 min, sen läggas ner i sängen för att sova.
Skulle ju göra detta ikväll, men gumman somnade i min famn när jag ammade henne, endast egentligen för att tömma mitt överfulla bröst.
Fast känner jag denna damen rätt så kommer jag höra henne grymta ifrån sovrummet inom 20-40 min, och då finns det ingen återvändo..
Jag har svårt för att höra henne gråta på riktigt, det är hjärtskärande när ens barn är ledsen.. :(
Men i slutändan tjänar vi på det allihopa!

Hela denna vecka har jag nog knappt gjort annat än att promenera, i måndags var jag marie o jenny m. hundar och barn ute i ca 2 timmar o knallade. I tisdags var jag Vilma, Lisa Ebba och mötte upp Veronica som har Gizmo, en jätte fin amstaff hane på ca 3 år tror jag? Vi gick ca 2 timmar vi med, sen igår var jag, Alex o Vilmisen ute med Rex så han fick dra tyngder, gud så han gillar det! Nu ska vi köpa en riktig WP sele, och börja lite seriösare tänkte jag :P Blir kanske mitt nyårslöfte?
Sen idag var jag, jenny, marie och pernilla ute med barn och hundar, dock ej så länge, men så skönt det var ute. Promenaden gick bra trots min trötthet och halvt dåliga humör, men Rex skötte sig, fick väl säga åt honom nån gång, men i stora drag var han bra :D
Stannade till vid fptbollsplanen, vilket blir allt vanligare nuförtiden :) Skulle träna, körde platssittning, gick sådär, men eftersom jag inte har Rex helt lös utan i flexi eftersom jag inte är helt 100 på att han skulle komma om han tex. såg en annan hund gå förbi. Så tycker han inte om ljudet ifrån den när kopplet dras in och man halvt trycker in knappen, låter jättehögt.. Han är väldigt mild i sättet min lilla Rex, man bör inte ta tag i honom för mkt, säga åt honom för hårt osv. För det ger bara motsatt effekt.. Han stänger av.
Iofs tycker jag att det är bra, för jag är inte världens största tjej, så då slipper jag använda mig så mkt av min kropp, räcker oftast med ett  -Hörrudu.. Så har han förstått att jag inte gillar det han gör..

Haha när jag skriver, så skriver jag exakt det jag tänker, alltid därför det spårar ut i ngt helt annat än det jag skrev.. Ni som känner mig vet ju hur dålig jag är på att förklara saker genom att prata, tänk då hur mkt och långt jag måste skriva för att få fram allt :)

Är Vilma piggare imorn så ska jag på stan med Pia, kanske Jenny skulle följa också? :)
Sen på kvällen skulle väl alla tjejer dricka vin och allmänt surra o ha trevligt? Lr? Vars ska ni vara?
Tänkte faktiskt komma, det ni :)

Hoppas förresten att ngn kommer till Björx nu ngn dag och knallar igen? För det är ju så trevligt ;) Med trevligt sällskap kan jag gå hur långt som helst! Så bra att jag och Jenny bor nära varandra. Typ som idag när Fredrik jobbar sent och Douglas behöver gå ut, Loke är trött och bör inte sova innan nattningen. Så kan Alex gå förbi hos dom och bara hämta upp Douglas när han ändå går med Rex. Slipper man ringa och besvära ens föräldrar bara för en liten sak :) Douglas och Rex busade sådär bra idag igen, och båda lyssnade jättebra på Alex! Så kul! :)

Haha sa ju förresten att Vilma skulle vakna upp igen, det har hon just gjort, gick in och visade mig, gav henne en snuttatrasa och pussade henne godnatt. Hon är då än så länge knäpptyst. Men snart kallar hon nog på sin mamma :) Önska mig lycka till för det kommer jag behöva!
Hej så länge!

image64


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med nattningen. Det kommer säkert gå jätte bra :)

Jo imorrn ska vi dricka vin, men det kommenterade jag om i förra inlägget ju :)

2007-12-20 @ 20:35:28
URL: http://rudies.blogg.se
Postat av: Anonym

Jo jag ska på stan. Snälla följ, vi behöver ju inte vara så länge
:)

Så himla snällt av Alex att han kunde ta med Douglas. Vi ställer ju såklart upp om ni behöver hjälp, de vet ni va??:)

2007-12-20 @ 21:49:35
URL: http://fibbz.blogg.se
Postat av: Catti

Vilken härlig bild! Massa vackra vovvar! Och lycka till med 5 minuters metoden! jag vet inte hur det funkar, men det låter som att det är en del jobb. :D

2007-12-20 @ 22:30:47
URL: http://www.catti.se
Postat av: Malin

Fan vad kul att du också kommer :) Erika skulle höra med sina föräldrar om vi kunde vara där annars får jag väl försöka köra ut alla här :)

2007-12-20 @ 23:34:39
URL: http://malindas.blogg.se
Postat av: Lisa

Vad duktiga ni är med Vilma! ;) Ses kanske ikväll då? :)

2007-12-21 @ 09:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0